Sydney Sweeney, aki a HBO „Euphoria” és „A fehér lótusz” című sorozataiban játszott szerepeivel vált híressé, a ruházati kiskereskedő legújabb, farmerekre fókuszáló őszi kampányának sztárja, amelynek szlogenje magyarul úgy hangzik, hogy „Sydney Sweeney-nek nagyszerű farmere van” – írta meg az Origo.
Angolul azonban egy szójátékra ad lehetőséget, ugyanis a „Sydney Sweeney has great jeans” érthető úgy is, hogy „Sydney Sweeney has great genes” – ez utóbbi pedig úgy fordítható magyarra, hogy „Sydney Sweeney-nek nagyszerű génjei vannak”.
Az egyik reklámklipben, amely több mint 1,1 millió megtekintést kapott az American Eagle Instagram-oldalán, Sweeney egy saját magáról készült plakát előtt áll, amelynek szövege a következő: „Sydney Sweeney-nek nagyszerű génjei vannak”, majd a „gének” szót áthúzzák, és „farmer”-re (jeans) cserélik.
A színésznő génjeire tett utalás egy másik videóban is elhangzik, ami további ellenreakciókat váltott ki egyes felhasználókból olyan platformokon, mint a TikTok, az X és a Threads, akik azzal vádolták az American Eagle-t, hogy eugenikát, „fehér felsőbbrendűséget” és „náci propagandát” hirdet.
„A gének a szülőktől öröklődnek az utódokra, gyakran meghatározva olyan tulajdonságokat, mint a hajszín, a személyiség és még a szemszín is” – mondja Sweeney, mielőtt a kamera a kék szemére fókuszálna. „A farmerom kék.”
A reklám körül kialakult vita emellett olyan válaszreakciókat is kiváltott, amelyek szerint az az eltúlzott woke marketingkampányok végét hirdeti. A teljes cikket, reklámfilmekkel együtt, ide kattintva találja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.