BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyarország a legszegényebb az Európai Unióban? A szakértő mindenkit szembesített a valósággal

Magyarországon az elmúlt 15 évben sok ember, köztük rengeteg gyermek került ki a szegénységből, így ma már az EU középmezőnyéhez tartozunk ezen a téren.

Az Eurostat szerint 2010 óta egymillió ember, köztük 350 ezer gyermek lépett ki a szegénység vagy a társadalmi kirekesztettség kockázatából és lépett be a középosztálybamondta Szalai Piroska miniszterelnöki főtanácsadó a közösségi médiában közzétett videójában.

20250318_tesco_014_VZ Elemző: Magyarország nem áll rosszul a fogyasztás terén Miniszterelnöki főtanácsadó: egymillió ember lépett ki a szegénységből Magyarországon
Egymillió ember lépett ki a szegénységből Magyarországon / Fotó: Vémi Zoltán

Szalai Piroska szerint Magyarország 2010-ben sereghajtónak számított ezen a téren, de hazánk jelenleg a középmezőnyben van. Korábban Szalai és Demkó Attila is írt arról, hogy a háztartásonként elkölthető jövedelem terén nem Magyarország áll az Európai Unióban a legrosszabbul, hét tagállam (Észtország, Románia, Horvátország, Görögország, Szlovákia, Lettország, Bulgária) is hazánk mögött áll.

Arra is felhívták a figyelmet, hogy a magyar háztartások megtakarítási rátája elérte a 20 százalékot, amivel Magyarország az EU tagállamai közül az első helyre került. 

Magyarország nem a legszegényebb az Európai Unióban, bárki bármit is mond 

– húzta alá Szalai Piroska. Ezzel arra utalt, hogy korábban Magyar Péter és Dobrev Klára is ezt állította. Csakhogy ez dezinformáció, az ország tudatos lejáratása, hiszen már 2017-re jobbak lettünk, mint az EU átlaga ezen a téren. És ezt se a Covid, se az ukrán háború nem rontotta le.

A szegénység csökkenése az egyik legnagyobb mértékű Magyarországon európai összehasonlításban, a gyermekszegénység visszaszorításában a második helyen állunk. „Ne hallgassatok az álhírterjesztőkre, beszéljenek a számok” – zárta videóját Szalai Piroska.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.