Szembeötlő a fejlődés, ha a mai hajtóműveket összehasonlítjuk a korábbi évtizedekből származókkal. Az 1983-as BMW 323i és a jelenlegi BMW 325i – mindkettő motorja soros hathengeres – között jelentős a különbség: a teljesítmény 57 százalékkal nőtt, a nyomaték 24-gyel, s ugyanennyivel javult a gyorsítóképesség is. Az autó súlya 38 százalékkal emelkedett, légellenállása azonban 16-tal csökkent, így a fogyasztás 20 százalékkal kevesebb az 1983-asnál. A kipufogógáz tisztaságában pedig 95 százalékos javulás következett be. E számokból kiolvasható, mit jelent a hatékony dinamika. A modern autók tágasabbak, kényelmesebbek, biztonságosabbak, így nagyobbak és nehezebbek is a régebbi modelleknél. A megnövekedett homlokfelület hatását azonban több mint jóváteszi az áramvonalazás, korszerű szerkezeti anyagok tartják kordában a súlynövekedést, s a fogyasztás mérséklődésében mérvadó szerepet játszik a motorok hatásfokának emelése. Számít a korszerű sebességváltók több fokozata, finomabb lépcsőzése is. A levegőszennyezés pedig csupán töredéke a korábbinak.
Kétszintű gazdálkodás
A BMW intelligens energiagazdálkodása két szinten mérsékli az energiaveszteséget. Az alapjáraton működő start-stop automatika a primer energiával takarékoskodik, s például piros lámpánál leállítja a motort. Újraindításhoz elegendő megnyomni a kuplungpedált. A várható benzinmegtakarítást a 3-as BMW esetében 0,5 literre tehetjük 100 kilométerenként (az EU tesztciklus szerint mérve). A második szint az autó áramfejlesztését, -tárolását és -felhasználását illeti. Az áramfejlesztés teljes mértékben a motorfékezés (tolóüzem) és a fékezés fázisára tolódik el, így amikor hajt a motor, kizárólag a mozgási energia keltésére fordítódik a teljesítménye. Ráadásul eddig ki nem használt tartalékot tár fel a fékezési energia visszanyerése. A Brake Energy Regeneration nevű rendszer áramtermelésre használja ki azt az energiát, amely eddig haszontalan hőként melegítette a féktárcsákat. A rendszer úgy működik, hogy amikor a motor hajtja az autót, akkor csak kapacitásának körülbelül 80 százalékáig töltődik fel az akkumulátor. Ez mindig elegendő az álló autó fogyasztóinak ellátására és a következő indítózásra. A hiányzó töltést kizárólag az energetikai szempontból kedvező tolóüzemi és fékezési fázis termeli. Mivel a célirányos vezérlés növeli a töltési ciklusok számát, a BMW korszerű, AGM típusú (Absorbent Glass Mat) akkumulátorokat használ, amelyek sokkal terhelhetőbbek a hagyományos ólomakkuknál. Az AGM akkumulátorban az ólomrétegek közötti mikro-üvegszálas szövet veszi fel az elektrolitot. Az ilyen akku gyakori feltöltés és kisütés esetén is sokáig megőrzi kapacitását.
Csúcshajtómű
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.