Online hirdetések: egyre nagyobb teret követelnek
Ezzel pedig a reklámmédiumok rangsorának harmadik helyére kerültek, közvetlenül a televíziós- (46 százalék) és a sajtóhirdetések (36) után – megelőzve a hirdetőtáblák és a rádiós reklámok volumenét.
Az online hirdetések éves növekedése tavaly elérte a 70 százalékot. 2007 fordulóján a reklámpiac igazából csak 20 százalékos teljes bővülést várt, de az internetes reklámok modernizációja feljavította e számot – írja a Czech Business Weekly.
Az internetes hirdetésekből mintegy 1,96 milliárd koronát tettek ki a bannerek, 1,49 milliárdot a szöveg-dominált hirdetések (kulcsszavak, például).
„Egyre több időt töltünk az internet előtt, egyre közvetlenebb a kapcsolat a szolgáltató és a potenciális vásárló között és a hirdetések árai – a tv-ével összehasonlítva nagyságrandekkel – alacsonyabbak” – mondja egy internetes cég vezetője.
A legnagyobb internetes hirdetők a telekommunikációs szolgáltatók – az O2, a Vodafone és a T-Mobile.
A 12 és 79 év közötti cseh lakosság 53 százaléka használja legalább havi rendszerességgel az internetet.

