A "Legyen naprakész!" címet viselő tanulmánysorozat különböző üzleti területről kölcsönzött, valódi, tömör példákkal illusztrálja a kockázati trendeket. A sorozat első darabja "Krízisből lehetőség" a válságkezelés négy legfontosabb lépésére koncentrál, amelyek röviden a következőek:
A válság tudomásul vétele – Valljuk be, hogy létezik a krízis és vállaljunk érte felelősséget. Figyelembe kell venni minden szempontot, és az objektív döntések érdekében egy független, külső tanácsadót / bizottságot is érdemes igénybe venni.
Kommunikáció – Meg kell határozni a kulcsfontosságú érintetteket, majd haladéktalanul fel kell venni velük a kapcsolatot. A vállalati szintű és a felsővezetők külső kommunikációját is személyre kell szabni, annak érdekében, hogy bizalmat lehessen építeni a célközönség körében.
Az irányítás megragadása – Össze kell gyűjteni a kiemelt fontosságú érdekeltek véleményét, de kézben kell tartani az irányítást és nem hagyni, hogy mások érdekei szabják meg a helyreállítási tervünket.
Tanuljunk a bajból – Miután sikerült elhárítani a válságot, azonosítani kell a tartós változás megvalósításának lehetőségeit. Egy ilyen helyzet alkalmat teremthet a szervezeti-, folyamati-, vagy kulturális változtatásokra, ezáltal pedig az átláthatóság és számon kérhetőség javítására. "A globalizáció új piacokat nyitott meg, új üzleti modellek és munkamódszerek megvalósulását hozta, ugyanakkor új veszélyek egész sorát hordozza magában. Az esetlegesen felmerülő kockázatok kézben tartása manapság egyre nagyobb kihívást jelent." – nyilatkozta David Wake, a PricewaterhouseCoopers, Tanácsadási üzletágának vezetője.