BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Íme egy bevételnövelő szolgáltatás

Affiliate partnerprogramot indított a Depo.hu, Magyarország első online piactere. Az eddigi tapasztalatok nagyon kedvezőek, a programhoz a tesztidőszak során az Axel Springer, az Inform Média, valamint a Ringier Kiadó is csatlakozott.

A korábban  elsősorban szórakoztató elektronikai, illetve számítástechnikai termékeket  kínáló Depo.hu az elmúlt 2-3 évben folyamatosan bővítette a piactérben elérhető  terméktípusok körét. Így ma már 234 forgalmazó közel 90 ezer terméke - a műszaki  cikkektől kezdve a lakberendezési termékeken át egészen az élelmiszerekig -  vásárolható meg az online piactéren. "A  termékkategóriák és kínálat bővülésével párhuzamosan új látogatói réteget  kellett megcéloznunk, s erre kézenfekvő megoldásnak tűnt az affiliate rendszer  kifejlesztése. Ennek köszönhetően új vásárlókat érhetünk el más  tartalomszolgáltatók segítségével úgy, hogy a sikerből ők is részesednek" -  ismertette a program elindításának okait Szabari László, a Hírek Média Depo.hu  üzletágának igazgatója.

Nem csak pénzt  hoz

A Depo.hu tavaly  tért át az eredmény alapú elszámolásra, melynek lényege, hogy a piactérben  megjelenő kereskedőknek csak a tényleges érdeklődés után - így például amikor a  látogató a termékek válogatását követően az online megrendelésre, vagy a  kiválasztott forgalmazó elérhetőségeit tartalmazó információs oldalra kattint -  kell fizetniük. Az affiliate tagjaival a Depo.hu ezt a bevételt osztja meg 50-50  százalékos arányban. "Az affiliate  program résztvevője számára nem pusztán az ennek köszönhető árbevétel-növekedés  lehet vonzó, hanem az is, hogy saját látogatói bázisának egy egészen új  szolgáltatást is nyújthat. Az áruházi keretet ugyanis az egyeztetés után akár  néhány nap alatt teljes mértékben a partner arculatára szabjuk" - tette  hozzá Szabari. Ebben a formában működik például az Axel Springerhez tartozó  Világgazdaság Online áruház, az Inform Média regionális lapjainak saját online  boltjai vagy a Ringier által létrehozott Nemzeti Sport Online áruház. 

Sajátként kell  kezelni

"Habár a programban résztvevők számára az  indulás csak minimális technikai ráfordítást feltételez, az áruház csak akkor  működik jól, ha sajátjukként kezelik" - mondta Szabari László. Rendkívül  fontos például a bolt tudatos hirdetése, illetve az adott oldal látogatói  alapján a termékkínálat automatikus szűrése. Lakberendezési termékeket csak ott  célszerű kiemelni, ahol van ehhez kapcsolódó tartalom, ha pusztán az itt-ott  előforduló szabad helyeken véletlenszerűen, vagy az oldal eldugott szegleteiben  jelenítjük meg a kínálatot, az nem hoz komoly eredményeket. "A Világgazdaság Online Áruházában - az olvasótábor ismeretében persze  egyáltalán nem meglepő módon - például nagyon kelendőek a hi-tech termékek, illetve notebookok, de általában  véve mindenhol érdemes a Depo.hu-ban is népszerű termékeket kiemelni" -  mondta Szabari László.

A Depo.hu  affiliate partnerprogramja az idei évben legalább 10 további  tartalomszolgáltatóval bővül. Az online áruház a programot elsősorban a nagy  látogatottsággal rendelkező, vagy az áruház speciális kínálatához illeszkedő  célcsoporttal rendelkező oldalak számára  biztosítja.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.