Világgazdaság

Íme egy bevételnövelő szolgáltatás

Affiliate partnerprogramot indított a Depo.hu, Magyarország első online piactere. Az eddigi tapasztalatok nagyon kedvezőek, a programhoz a tesztidőszak során az Axel Springer, az Inform Média, valamint a Ringier Kiadó is csatlakozott.

A korábban  elsősorban szórakoztató elektronikai, illetve számítástechnikai termékeket  kínáló Depo.hu az elmúlt 2-3 évben folyamatosan bővítette a piactérben elérhető  terméktípusok körét. Így ma már 234 forgalmazó közel 90 ezer terméke - a műszaki  cikkektől kezdve a lakberendezési termékeken át egészen az élelmiszerekig -  vásárolható meg az online piactéren. "A  termékkategóriák és kínálat bővülésével párhuzamosan új látogatói réteget  kellett megcéloznunk, s erre kézenfekvő megoldásnak tűnt az affiliate rendszer  kifejlesztése. Ennek köszönhetően új vásárlókat érhetünk el más  tartalomszolgáltatók segítségével úgy, hogy a sikerből ők is részesednek" -  ismertette a program elindításának okait Szabari László, a Hírek Média Depo.hu  üzletágának igazgatója.

Nem csak pénzt  hoz

A Depo.hu tavaly  tért át az eredmény alapú elszámolásra, melynek lényege, hogy a piactérben  megjelenő kereskedőknek csak a tényleges érdeklődés után - így például amikor a  látogató a termékek válogatását követően az online megrendelésre, vagy a  kiválasztott forgalmazó elérhetőségeit tartalmazó információs oldalra kattint -  kell fizetniük. Az affiliate tagjaival a Depo.hu ezt a bevételt osztja meg 50-50  százalékos arányban. "Az affiliate  program résztvevője számára nem pusztán az ennek köszönhető árbevétel-növekedés  lehet vonzó, hanem az is, hogy saját látogatói bázisának egy egészen új  szolgáltatást is nyújthat. Az áruházi keretet ugyanis az egyeztetés után akár  néhány nap alatt teljes mértékben a partner arculatára szabjuk" - tette  hozzá Szabari. Ebben a formában működik például az Axel Springerhez tartozó  Világgazdaság Online áruház, az Inform Média regionális lapjainak saját online  boltjai vagy a Ringier által létrehozott Nemzeti Sport Online áruház. 

Sajátként kell  kezelni

"Habár a programban résztvevők számára az  indulás csak minimális technikai ráfordítást feltételez, az áruház csak akkor  működik jól, ha sajátjukként kezelik" - mondta Szabari László. Rendkívül  fontos például a bolt tudatos hirdetése, illetve az adott oldal látogatói  alapján a termékkínálat automatikus szűrése. Lakberendezési termékeket csak ott  célszerű kiemelni, ahol van ehhez kapcsolódó tartalom, ha pusztán az itt-ott  előforduló szabad helyeken véletlenszerűen, vagy az oldal eldugott szegleteiben  jelenítjük meg a kínálatot, az nem hoz komoly eredményeket. "A Világgazdaság Online Áruházában - az olvasótábor ismeretében persze  egyáltalán nem meglepő módon - például nagyon kelendőek a hi-tech termékek, illetve notebookok, de általában  véve mindenhol érdemes a Depo.hu-ban is népszerű termékeket kiemelni" -  mondta Szabari László.

A Depo.hu  affiliate partnerprogramja az idei évben legalább 10 további  tartalomszolgáltatóval bővül. Az online áruház a programot elsősorban a nagy  látogatottsággal rendelkező, vagy az áruház speciális kínálatához illeszkedő  célcsoporttal rendelkező oldalak számára  biztosítja.

Depo Inform Média Affiliate Axel Springer