BUX 43,662.95
-1.10%
BUMIX 3,808.63
+0.43%
CETOP20 1,884.01
+0.01%
OTP 9,358
-1.70%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-0.29%
0.00%
ZWACK 17,500
+1.16%
0.00%
ANY 1,565
-0.95%
RABA 1,120
+1.82%
0.00%
+0.78%
0.00%
+1.43%
-1.17%
-6.53%
+0.90%
0.00%
+0.43%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,886
-2.30%
+0.39%
ALTEO 2,950
+3.51%
0.00%
+0.22%
0.00%
-5.08%
+0.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
-0.44%
+0.51%
+0.43%
-1.21%
-2.86%
+1.93%
+0.92%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Nemcsak alagút, hanem híd is épült fölöslegesen az M6-oson

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. szerint a MÁV ragaszkodott a semmi felett átvezető sztrádahídhoz.

Egy több mint tíz éve felszámolt vasútvonalhoz is épült felüljáró az M6-os autópályán, Véménd és Palotabozsok között - közölte korábban a bama.hu.

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. szerint a MÁV ragaszkodott a sztrádahídhoz. Egyesek talán furcsának találhatják, hogy a tíz éve megszűnt Pécs–Bátaszék vasútvonal szakaszt – ahol a sínek egy részét már fel is szedték – így óvja a vasúttársaság, ezért a bama.hu megérdeklődte, szerepel-e közép- vagy hosszú távú terveikben a vasúti forgalom beindítása itt. A válasz kiábrándító volt: a MÁV 2020-ig szóló terveiben nem szerepel ez a szakasz, amelyet megszűntnek tekintenek.

A MÁV Zrt.-től közölte: a Pécsvárad–Palotabozsok vonalszakasz a 2008 decemberében módosított vasúti törvényben már nem szerepel, gyakorlatilag ettől az időponttól tekinthető megszűntnek. A felüljáró engedélyezési tervére azonban a MÁV 2005. szeptember 29-én válaszolt, amikor a vonalat még nem tekinthették megszüntetettnek. Véleményük szerint a felüljáró építésének megkezdése előtt – bár nem írják, de nyilván a NIF Zrt. kezdeményezésére – szükséges lett volna egy új egyeztetés.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek