Az ausztrál online marketingvállalat barátokat és rajongókat árul a Facebook közösségi portál felhasználói számára. A választható csomagok mérete ezer és tízezer barát között mozog, az árak pedig 177 és 1167 dollár között.
Leon Hill, a cég vezérigazgatója szerint a Facebook egy rendkívül hatékony marketingeszköz. Egy kiterjedt kapcsolatrendszer könnyen és azonnal elérhető célcsoportot nyújt, akik felé a felhasználó bármit promotálhat. Az egyetlen probléma, hogy egy megfelelő méretű rendszer kialakítása meglehetősen nehéz. Ekkor lép színre az uSocial.
A cég a megrendelő nevében üzeneteket küld és bejelöli barátoknak a felhasználókat. Az ausztrál cég a közösségi portálon például megkeresi azokat a felhasználókat, akik a Ferrari rajongói, ha ügyfele olyan célcsoportot keres, akiket érdekelnek a sport-autók. Hill szerint a kereslet olyan mértékű, hogy könnyedén megduplázhatják a jelenlegi 60 ezer dolláros havi árbevételt.
A vállalkozást természetesen állandóan támadják, ám Hill egyszerűen válaszol a felmerülő etikai kérdésekre: a felhasználón múlik, hogy visszaigazolja-e a kapcsolatot, ráadásul azt a későbbiekben is törölheti. A közösségi portálnál azonban teljesen máshogy látják a kérdést. Egy nyilatkozatban közölték, hogy bár még csak most kezdik vizsgálni a dolgot, az azonban világos, hogy a szolgáltatás megrendelőinek óvatosnak kell lenniük.