Új lapszerkezet támasztja majd alá a markánsan elkülönülő tartalmakat (hírek, háttér, sport, szórakozás - „egy újságban négy újság”), amelyekben erősödni fog a saját elem.
„Magazinosabb külső, komolyabb tartalom" – jellemezte az új irányt Izbéki Gábor, a lap főszerkesztője a megújulást beharangozó tegnapi sajtótájékoztatón.
„Az nyer, aki mer” – indokolta a változtatásokat Hivatal Péter, a Metropol vezérigazgatója, jelezve, hogy a médiapiacon is érezhető válságra lehetőségként tekintenek, a krízist egyfajta ugródeszkaként kívánják felhasználni. „Egyszerű, praktikus, áttekinthető lapot hozunk létre, úgy, hogy eddigi értékeinket is megtartjuk” – hangsúlyozta.
A remények szerint jelentős számú olvasót sikerül majd megnyerni, elsősorban is a nők és a fiatalok köréből.
A megújulást kommunikációs kampány fogja keretezni, és a jelenlegi 280 ezer körüli napi példányszámot is növelnék 10–15 százalékkal. Utóbbi a formátumváltásból eredő bizonyos megtakarítások „visszaforgatása” lesz az újságba. Ami a hirdetési árakat illeti, a váltás nem jár majd a tarifák változásával, ám a jelenlegi árképzést átalakítják. A cél egy a jelenleginél differenciáltabb árképzés kialakítása.