Világgazdaság

Botrány! Kamu volt a Cannes-nyertes reklámfilm?

Évekre eltiltja a nevezéstől az ügyfelek tudta nélkül kitalált, vagy csak egyszer, hajnalban vetített reklámok készítőit a New York-i One Show reklámfesztivál. Az előzmény a Cannes-nyertes DDB Brasil amúgy is botrányos szpotja, amely a WWF nevében vette elő 9/11 képeit – írja a Kreatív Online.

A WWF nevében készített reklámfilmben azt hangsúlyozták, hogy a cunami százszor annyi embert ölt meg, mint 9/11, úgyhogy mindenki óvja a Földet. A hatásvadász tévészpot csak egyszer került adásba, sem az ügynökség, sem az ügyfél nem hagyta jóvá, és véletlenül sikerült benevezni a fesztiválra - ismerte be a DDB ügynökség.

Bár a hirdetések csak egyszer jelentek meg, a One Show szabályai szerint érvényes nevezésnek számítottak – ismerte el Kevin Swanepoel, a versenyt szervező One Club elnöke. A fesztivál ezért hétfőn bejelentette, hogy a jövőben több sugárzásról is igazolást kér a nevezőktől, a kamureklámok készítőire pedig eddig a nemzetközi fesztiválokon példa nélküli szankciók várnak - írja a Kreatív Online.

Az ügyfelek tudta nélkül készített és nevezett hirdetéseket készítő ügynökséget és a kreditekben szereplő teljes csapatot a jövő évtől kezdve öt évre eltiltják a pályázástól, ha lebuknak.

One Show scam DBB Cannes 9/11 ONe Club kamureklám