Világgazdaság

Gyermekcipőben az online rádiózás

Magyarországon is mind több adó érhető el az interneten, ám a hirdetők még nem ismerték fel a lehetőséget

Az internetes reklámpiac húzószegmensévé válhat a következő években az online rádiózás – állítja egy frissen közzétett elemzés.

A BIA amerikai tanácsadó társaság tanulmánya szerint a szektor az idén 247 millió dolláros bevételt produkálhat az Egyesült Államokban, 2013-ra pedig ez az összeg meghaladhatja a 900 milliót.

Az online rádiózás népszerűsége az elmúlt években jelentősen nőtt. Ma már széles körben ismert, hogy nem csak antennával lehet rádiózni: a kereskedelmi és közszolgálati adók megjelentek internetes adásukkal, de mellettük széles választékban megtalálhatók az online sugárzásra specializálódott, tematikus állomások is a világhálón.

A hazai és nemzetközi kínálat elképzelhetetlenül bőséges: közel félezer magyar nyelvű adást találunk pár perc kereséssel, a nemzetközi rádiók száma pedig gyakorlatilag felbecsülhetetlen.

Minden órában mást hallgathatunk, zenei stílusunktól vagy éppen nyelvtudásunktól függően, de a nagyobb napilapportálok is közlik – podcast formátumban – az írott anyagok mögötti interjúkat, valamint ötvözik a mozgóképes, hang- és írott anyagokat is.

Az online rádiózás a hallgatók számára nagyon sok lehetőséget rejt, a szolgáltatók is egyre inkább felfedezik az újszerű csatornát. A hazai rádiók jelenleg a presztízs miatt teszik hozzáférhetővé adásukat, külön műsorokat nem szerkesztenek az internetre.

A potenciális hirdetők az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában már felfedezték maguknak az online rádiókat, de a hazai reklámpiac még nem mutat komolyabb érdeklődést.

További részletek a holnapi Világgazdaságban!

rádiózás reklám online média