Világgazdaság

Vége a bankok egyoldalú erőfölényének - Javul az ügyfelek helyzete

A banki magatartási kódex javítani fogja a pénzügyi szolgáltatásokat igénybevevő magyar fogyasztók helyzetét - hangsúlyozta Alexa György (MSZP), az Országgyűlés fogyasztóvédelmi eseti bizottságának elnöke csütörtökön az MTI-hez eljuttatott közleményében.

Alexa György szerint a kormánynak a pénzügyi fogyasztóvédelem erősítését szolgáló eddigi lépései jó irányba hatnak, és javítják a fogyasztók és a nehéz helyzetbe került hitelfelvevők pozícióit, ugyanakkor a törvényhozásnak még további feladatai vannak annak érdekében, hogy a magyar pénzügyi szolgáltatások jobban szolgálják a fogyasztók érdekeit.

A kormány 13 bankkal és a pénzügyi felügyelettel szerdán írta alá a banki magatartási kódexet, amely december 1-jén lép hatályba.

Bajnai Gordon miniszterelnök a dokumentum aláírása után úgy értékelte, hogy a kódex a bankok egyoldalú erőfölényével szemben ad védelmet az ügyfeleknek.

A magatartási kódex fő elemei közé tartozik, hogy a díjak emelésének az szab korlátot; konkrétan meg kell nevezni azokat az okokat, amelyek miatt emelkedhet egy törlesztőrészlete, és ha változás áll be az a forrásoknál vagy az árfolyamban, akkor a törlesztőrészletnek ugyanúgy csökkennie kell, mint emelkedés esetén. Ha valaki egy összegben kívánja visszafizetni a felvett devizahitelt, azt kisebb költséggel megteheti.

ügyfél banki kódex magatartási kódex