BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Elhúzódó hídavatás

Nem tudható tételesen, mennyibe került az átadásra váró Margit híd felújítása

Néhány hétre lehet már csak szükség ahhoz, hogy a végleges formájában használható legyen a Margit híd, két évvel a kezdés és öt-hat hónappal az eredetileg tervezett átadási időpont után. A Margitszigetre levezető szárnyhíd próbaterhelését kedd este tartották meg, s ha az eredmények megfelelőek, akkor már csak néhány bürokratikus útvesztőn kell kiigazodni, s a módosított, augusztus 31-i határidő még tartható is lehet. A tesztet végző mérnököktől megtudtuk: ha valami nem a terveknek megfelelően alakulna, némi csúszás jönne, és a szárnyhíd költségeinek pár százalékával nőnének meg a költségek.

Kevesebb információ áll rendelkezésre arról, pontosan mennyibe kerül a híd felújítása. A főváros és az építő MH-2009 Konzorcium, amelyet a Közgép, az A-Híd Építő és a Strabag alkot, bruttó 26,8 milliárdos szerződést kötöttek, ám ez fix átalányáras, vagyis egy negyedévenként megküldött részszámlán kívül a fővárosnak sem tartoznak bővebb elszámolással. Budapest és a konzorcium perben is áll egymással. A város mintegy 2,6 milliárdos kötbért követel, a cég szerint viszont a főváros késlekedése volt a csúszás egyik legfőbb oka. A munka megkezdéséhez ugyanis olyan késéssel kapták meg a papírokat, hogy így átcsúsztak a télbe, s ezzel indokolják a további késést. 3. oldal

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek