BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elhúzódó hídavatás

Nem tudható tételesen, mennyibe került az átadásra váró Margit híd felújítása

Néhány hétre lehet már csak szükség ahhoz, hogy a végleges formájában használható legyen a Margit híd, két évvel a kezdés és öt-hat hónappal az eredetileg tervezett átadási időpont után. A Margitszigetre levezető szárnyhíd próbaterhelését kedd este tartották meg, s ha az eredmények megfelelőek, akkor már csak néhány bürokratikus útvesztőn kell kiigazodni, s a módosított, augusztus 31-i határidő még tartható is lehet. A tesztet végző mérnököktől megtudtuk: ha valami nem a terveknek megfelelően alakulna, némi csúszás jönne, és a szárnyhíd költségeinek pár százalékával nőnének meg a költségek.

Kevesebb információ áll rendelkezésre arról, pontosan mennyibe kerül a híd felújítása. A főváros és az építő MH-2009 Konzorcium, amelyet a Közgép, az A-Híd Építő és a Strabag alkot, bruttó 26,8 milliárdos szerződést kötöttek, ám ez fix átalányáras, vagyis egy negyedévenként megküldött részszámlán kívül a fővárosnak sem tartoznak bővebb elszámolással. Budapest és a konzorcium perben is áll egymással. A város mintegy 2,6 milliárdos kötbért követel, a cég szerint viszont a főváros késlekedése volt a csúszás egyik legfőbb oka. A munka megkezdéséhez ugyanis olyan késéssel kapták meg a papírokat, hogy így átcsúsztak a télbe, s ezzel indokolják a további késést. 3. oldal

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.