Fejlesztés. Több amerikai szaklap segítségével utánajártunk, vajon milyen divatok vannak a csoportos vállalati fejlesztések terén.
Cégösszeolvadás, csődeljárás, a süllyedő hajó önkéntes elhagyása vagy épp elbocsátás, karrierváltás – szinte mindegy, milyen okból távozik a vállalat első számú vezetője, szívesen várják Az utolsó szó jogán elnevezésű tréningen. Retorikai ismeretek mellett a résztvevőkkel szerepjátékokat játszatnak, ahol a távozás okával kapcsolatban igazán kínos kérdésekre kell megadniuk a választ. A közkedvelt amerikai tréning elsődleges célja a magabiztosság megteremtése, és az, hogy az első számú vezetőt ne lehessen zavarba hozni – vagy legalábbis a kín ne látszódjon meg rajta. Hogy az utolsó szó jogán szépen és hitelesen szólaljon meg a cégvezető, forintba átszámolva másfél millió forintot kell kifizetnie a tréningező tanácsadó cégnek. Kérdés persze, hogy például egy csőd szélén lévő vállalatnál vajon telik-e ilyesmire.
Szintén cégvezetőknek hirdetik azt a képzést, amely most a legközkedveltebb tréningnek számít Amerikában. Garantált siker az új poszton! szlogennel árulják azt a kétnapos kurrens workshopot, amelyre állást váltó vagy épp frissen kinevezett vezetőket várnak. A tréning érdekessége, hogy a különböző magatartási stílusokkal való helyes kommunikáció mellett elsősorban a konfliktuskezelési technikák elsajátítását tartja a siker kulcsának. Ezenkívül a résztvevőknek a különböző problémák elemzésére és kezelésére létrehozható projektcsapatok működtetését is megtanítja, sőt, egy újfajta szemléletmódot igyekszik elsajátíttatni a vezetőkkel. Ez pedig, hogy hogyan lehet átállni a biztonsági/ellenőrzési szemléletről a tanulási/felfedezési látásmódra.
Egy másik kapós, vezetőknek szánt képzés a Hogyan tegyük barátunkká a médiát? című tréning. Ezen a mikrofonhasználatot és a kamera előtti szereplést is meg lehet tanulni, méghozzá profin. A résztvevők azt is megtanulhatják, hogyan lehet egy-egy vezetőből médiasztárt faragni. Ezt a tréninget tévés személyiségek és híres sajtóguruk tartják, ugyanúgy, mint a Válságkezelés a média segítségével nevű képzést. A szemtől szemben típusú interjútechnikák megtanítása mellett azt is elárulják a résztvevőknek, hogyan lehet valós információkkal ellátni a médiát úgy, hogy a cég érdekei semmiképp ne sérüljenek. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.