Tanítják a médiabarátságot és a menekülést
Fejlesztés. Több amerikai szaklap segítségével utánajártunk, vajon milyen divatok vannak a csoportos vállalati fejlesztések terén.
Cégösszeolvadás, csődeljárás, a süllyedő hajó önkéntes elhagyása vagy épp elbocsátás, karrierváltás – szinte mindegy, milyen okból távozik a vállalat első számú vezetője, szívesen várják Az utolsó szó jogán elnevezésű tréningen. Retorikai ismeretek mellett a résztvevőkkel szerepjátékokat játszatnak, ahol a távozás okával kapcsolatban igazán kínos kérdésekre kell megadniuk a választ. A közkedvelt amerikai tréning elsődleges célja a magabiztosság megteremtése, és az, hogy az első számú vezetőt ne lehessen zavarba hozni – vagy legalábbis a kín ne látszódjon meg rajta. Hogy az utolsó szó jogán szépen és hitelesen szólaljon meg a cégvezető, forintba átszámolva másfél millió forintot kell kifizetnie a tréningező tanácsadó cégnek. Kérdés persze, hogy például egy csőd szélén lévő vállalatnál vajon telik-e ilyesmire.
Szintén cégvezetőknek hirdetik azt a képzést, amely most a legközkedveltebb tréningnek számít Amerikában. Garantált siker az új poszton! szlogennel árulják azt a kétnapos kurrens workshopot, amelyre állást váltó vagy épp frissen kinevezett vezetőket várnak. A tréning érdekessége, hogy a különböző magatartási stílusokkal való helyes kommunikáció mellett elsősorban a konfliktuskezelési technikák elsajátítását tartja a siker kulcsának. Ezenkívül a résztvevőknek a különböző problémák elemzésére és kezelésére létrehozható projektcsapatok működtetését is megtanítja, sőt, egy újfajta szemléletmódot igyekszik elsajátíttatni a vezetőkkel. Ez pedig, hogy hogyan lehet átállni a biztonsági/ellenőrzési szemléletről a tanulási/felfedezési látásmódra.
Egy másik kapós, vezetőknek szánt képzés a Hogyan tegyük barátunkká a médiát? című tréning. Ezen a mikrofonhasználatot és a kamera előtti szereplést is meg lehet tanulni, méghozzá profin. A résztvevők azt is megtanulhatják, hogyan lehet egy-egy vezetőből médiasztárt faragni. Ezt a tréninget tévés személyiségek és híres sajtóguruk tartják, ugyanúgy, mint a Válságkezelés a média segítségével nevű képzést. A szemtől szemben típusú interjútechnikák megtanítása mellett azt is elárulják a résztvevőknek, hogyan lehet valós információkkal ellátni a médiát úgy, hogy a cég érdekei semmiképp ne sérüljenek. VG