BUX 41,906.58
+1.60%
BUMIX 3,960.45
+0.94%
CETOP20 1,960.74
+2.16%
OTP 10,580
+0.71%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-5.33%
+2.90%
-0.20%
ZWACK 17,500
+1.74%
0.00%
ANY 1,640
+0.31%
RABA 1,165
+0.87%
0.00%
-0.49%
+1.89%
+0.46%
OPUS 193.2
-0.21%
-7.36%
+2.00%
0.00%
+4.39%
OTT1 149.2
0.00%
-1.99%
MOL 2,834
+1.21%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
+1.85%
+1.22%
EHEP 1,645
+2.81%
+1.43%
+1.67%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.72%
+8.53%
0.00%
SunDell 42,000
+5.53%
-2.33%
+2.65%
-4.40%
0.00%
+1.89%
+10.89%
GOPD 9,020
-27.84%
OXOTH 3,700
-2.37%
0.00%
NAP 1,226
+0.66%
-12.34%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

A MÁV üzemelteti a kikötői vasutat

A gönyűi kikötőbe vezető vasútvonal üzemeltetését augusztus 31-től a MÁV Zrt. végzi, a társasággal vagyonkezelői szerződés lépett életbe – ismertette Németh Lászlóné fejlesztési miniszter írásbeli válaszában, amelyet Nemény András szocialista képviselő írásbeli kérdésére adott.

A miniszteri válasz rámutat: "az Európai Bizottság elvárja a Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő fejlesztésének komplex végrehajtását. Olyan fejlesztési koncepció kidolgozása javasolt, amely kapcsolódik a Környezetvédelmi és Infrastruktúra Operatív Program (KIOP) beruházáshoz, és előkészítése lehetőséget ad a visszafizetési kötelezettség elkerülésére. A kikötő továbbfejlesztése érdekében tett intézkedésekről az Európai Bizottság részére tájékoztató készül”.

Németh Lászlóné tájékoztatása szerint a kikötő továbbfejlesztésére irányuló – mintegy kétmilliárdos hazai önrész mellett hatmilliárdos uniós forrást biztosító - támogatás szerződésének módosítása értelmében ki kell dolgozni a megvalósíthatósági tanulmány stratégiai irányait. A meglévő kapacitások jobb kihasználását további betelepülő szolgáltatók versenyével kell biztosítani.

A tárcavezető hangsúlyozta: a kikötőt az állami kézben lévő MAHART Magyar Hajózási Zrt. biztosítja, a kikötő állami területeinek kezelése állami tulajdonban marad az egységes kikötőfejlesztés, infrastruktúra-ellátás, a kikötő irányítása, non-profit működtetése, valamint szabályozása és felügyelete miatt. Ezzel elkerülhető, hogy az értékes trimodális logisztikai tevékenységre alkalmas kikötői területeken bizonytalan jogi környezet és spekuláció alakuljon ki – jegyezte meg a miniszter. Közlése szerint a kormány „a jelentkező igények szerint biztosítani fogja a kikötő további fejlesztését”.

A gönyűi kikötő fejlesztését még 2005-ben pályázta meg az akkori kormányzat felkérésére az Észak-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság. Korábbi sajtóhírek szerint annak a veszélye fenyegetett, hogy az uniós támogatást vissza kell fizetni a létesítmény üzemkezdetének késése miatt.

A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. március végén tette közzé a "logisztikai beruházás céljából" kibocsátott nyilvános pályázati felhívást a Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő gazdasági termináljában lévő területek földhasználati jogára.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek