BUX 51,946.86
+1.26%
BUMIX 4,349.07
+1.83%
CETOP20 2,359.97
+0.75%
OTP 17,895
+1.39%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
+2.18%
-0.27%
+0.22%
ZWACK 16,400
0.00%
+0.85%
ANY 1,605
+1.58%
RABA 1,510
-0.33%
0.00%
-0.23%
-1.11%
+2.11%
OPUS 249.5
+1.84%
+0.62%
+1.61%
+0.90%
+0.94%
OTT1 149.2
0.00%
+4.80%
MOL 2,446
+1.49%
+1.01%
ALTEO 1,395
+2.57%
+1.12%
+4.00%
EHEP 1,945
+2.37%
0.00%
+3.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.24%
+0.23%
0.00%
0.00%
SunDell 37,400
0.00%
+1.52%
0.00%
-4.09%
0.00%
0.00%
+0.96%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

A MÁV üzemelteti a kikötői vasutat

A gönyűi kikötőbe vezető vasútvonal üzemeltetését augusztus 31-től a MÁV Zrt. végzi, a társasággal vagyonkezelői szerződés lépett életbe – ismertette Németh Lászlóné fejlesztési miniszter írásbeli válaszában, amelyet Nemény András szocialista képviselő írásbeli kérdésére adott.

A miniszteri válasz rámutat: "az Európai Bizottság elvárja a Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő fejlesztésének komplex végrehajtását. Olyan fejlesztési koncepció kidolgozása javasolt, amely kapcsolódik a Környezetvédelmi és Infrastruktúra Operatív Program (KIOP) beruházáshoz, és előkészítése lehetőséget ad a visszafizetési kötelezettség elkerülésére. A kikötő továbbfejlesztése érdekében tett intézkedésekről az Európai Bizottság részére tájékoztató készül”.

Németh Lászlóné tájékoztatása szerint a kikötő továbbfejlesztésére irányuló – mintegy kétmilliárdos hazai önrész mellett hatmilliárdos uniós forrást biztosító - támogatás szerződésének módosítása értelmében ki kell dolgozni a megvalósíthatósági tanulmány stratégiai irányait. A meglévő kapacitások jobb kihasználását további betelepülő szolgáltatók versenyével kell biztosítani.

A tárcavezető hangsúlyozta: a kikötőt az állami kézben lévő MAHART Magyar Hajózási Zrt. biztosítja, a kikötő állami területeinek kezelése állami tulajdonban marad az egységes kikötőfejlesztés, infrastruktúra-ellátás, a kikötő irányítása, non-profit működtetése, valamint szabályozása és felügyelete miatt. Ezzel elkerülhető, hogy az értékes trimodális logisztikai tevékenységre alkalmas kikötői területeken bizonytalan jogi környezet és spekuláció alakuljon ki – jegyezte meg a miniszter. Közlése szerint a kormány „a jelentkező igények szerint biztosítani fogja a kikötő további fejlesztését”.

A gönyűi kikötő fejlesztését még 2005-ben pályázta meg az akkori kormányzat felkérésére az Észak-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság. Korábbi sajtóhírek szerint annak a veszélye fenyegetett, hogy az uniós támogatást vissza kell fizetni a létesítmény üzemkezdetének késése miatt.

A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. március végén tette közzé a "logisztikai beruházás céljából" kibocsátott nyilvános pályázati felhívást a Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő gazdasági termináljában lévő területek földhasználati jogára.

Kapcsolódó cikkek