Világgazdaság

A kormány szerint továbbra is reális a júliusi rajt

Bár a szakértők többsége úgy véli, hogy a közlönyben szereplő tervek a végső határidő tartása továbbra is erősen kérdéses, az ugyanakkor az ütemterv alapján az biztosra vehető, hogy a nemzeti fejlesztési minisztériumban komoly kapacitásokat fog lekötni a következő szűk fél évben az útdíj előkészítse. Az elképzelések szerint a szaktárca vezetőjének, Németh Lászlónénak, már ma le kell tennie az asztalra a rendszer kiépítéséhez szükséges feladatok részletes meghatározását tartalmazó dokumentumokat, egy hónap múlva pedig el kell készülnie az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló törvény tervezetével is.

Ezzel ugyanakkor a feladatok korántsem érnek véget. Amellett, hogy a miniszter mostantól minden hónap első kormányülésén köteles beszámolni a beruházási folyamat aktuális állásáról, május közepéig a belügyminisztériummal, illetve a közigazgatási és igazságügyi tárcával karöltve ki kell dolgoznia a díjfizetés ellenőrzésére vonatkozó jogszabály tervezetét, május végéig pedig össze kell állítani a rendszer üzemeltetéséhez szükséges, megfelelően képzett személyi állományt is. Az elképzelések szerint a tesztüzem június 5-én indul.

Hiller István Matolcsy György