Világgazdaság

Folytatja a Praktiker Magyarországon, itt a barkácslánc nagy dobása

A Praktiker volt, van és lesz is Magyarországon, legalábbis ez a barkácsáruházlánc legújabb reklámkampányának szlogenje. Mint ismert, a német Praktiker AG-t felszámolják, ez azonban nem érinti a magyar cég működését, sőt márciusban bejelentették, hogy 10 új áruházzal erősítenének Magyarországon.

„Praktiker – volt, van, lesz!” – ezzel a szlogennel indított óriásplakát, rádiószpot és internetes banner kampányt a Praktiker Magyarországon. A barkácslánc arra kíván utalni, hogy bár a németországi konszernről sok negatív hír látott napvilágot az utóbbi időben, a 21 magyarországi üzletegység – az elmúlt 15 évhez hasonlóan – folytatja tevékenységét, s továbbra is széles áruválasztékot kínál jó áron a hazai fogyasztóknak a különböző termékkategóriákban.

A Praktiker időközben immár negyedik alkalommal nyerte el a Superbrands elismerést. Idén kilencedik alkalommal ült össze a 21 tagú, független szakemberekből álló bizottság, amely a Praktiker márkát érdemesnek találta a Superbrands 2013 védjegy viselésére. A Praktiker 2004-ben, 2008-ben és 2011-ben nyerte el a díjat korábban.

A németországi Praktiker AG felszámolása nem érinti a Praktiker Építési és Barkácspiacok Magyarország Kft.-t – hangsúlyozta több alkalommal is a magyar cég. A Baumarkt Max Bahr GmbH & Co. KG, a Baumarkt Max Bahr Warenhandels GmbH és a Max Bahr értékesítési láncolathoz tartozó áruházak, valamint a Baumarkt Praktiker International GmbH működési körébe tartozó külföldi üzletág ugyanis nem érintett az ügyben – közölte a Praktiker. Utóbbi cég 100 százalékban tulajdonosa a Praktiker Építési- és Barkácspiacok Magyarország Kft.-nek. A társaság abban a helyzetben van, hogy a magyarországi vállalt működését biztosítsa, a munkahelyeket megőrizze és a szerződéses kötelezettségeinek eleget tegyen – derül ki a cég közleményéből.

A Praktiker márciusban jelentette be, hogy 10 új áruházat nyitna vidéken. A vállalat 30 ezres vonzáskörzettel rendelkező, dunántúli városokban folytatná mini áruházas expanzióját a következő három évben. Ezekben a városokban 1000-1500 négyzetméteres üzlet-egységeket bérelne, s áruházanként 4000-5000-féle árucikket árusítana a helyi igények gyors kiszolgálása érdekében.

Az első mini áruházait Sátoraljaújhelyen és Komáromban nyitotta meg a Praktiker teszt jelleggel. A formátum – az első forgalmi adatok szerint – beváltotta a hozzáfűzött reményeket, elsősorban a hazai vásárlóknak köszönhetően.

A Praktiker felújította és átrendezte 19 nagy alapterületű áruházát, ezzel egy időben 15 százalékkal csökkentette polcainak számát és kínálatát. Az üzletegységek újragondolása egy új értékesítési stratégiát követ, amely szerint több teret, jobb átláthatóságot biztosít a Praktiker az egyes termékcsoportoknak, s polcok helyett az úgynevezett palettás kihelyezés is hangsúlyos lesz. A szortiment optimalizálása folytatódni fog a jövőben is, hogy a Praktiker minél jobban megfeleljen a vásárlói igényeknek az árukészletével.

praktikerTech