BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bevált a Masterplast stratégiája

A Masterplast export teljesítménye nő, amelyben nagy szerepe van a káli gyártóbázison végzett fejlesztésnek is

Az első félévben 13 százalékkal bővült a Masterplast Nyrt. export teljesítménye az egy évvel korábbival összevetve, a fejlődésben meghatározó szerepet játszott a káli gyártóbázison előállított üvegszövetháló értékesítése – tudtuk meg Ács Balázstól, a Masterplast Nyrt. alelnökétől. A prémium kategóriába tartozó termékből 33 százalékkal többet értékesítettek a január-júniusi időszakban, mint 2013. első felében. A legnagyobb kereslet Lengyelországban és Szlovákiában mutatkozott, de dinamikusan bővült a forgalom Olaszországban és Németországban is, illetve egyre népszerűbb a termék a Benelux államokban, a skandináv országokban és Franciaországban is.

"A távol-keleti üvegszövet importjára vonatkozó európai uniós vámot 2011-ben megemelték, így ma már 62,9 százalékos. Ez a lépés, illetve az építőiparból érkező növekvő igények azt eredményezték, hogy az európai kivitelezők a kontinensen kezdtek alternatívát keresni. A prémium termékek ugyan valamivel még mindig drágábbak, mint az átlagos minőségű üvegszövetháló, azonban jóval nagyobb tudásuk miatt kifizetődőbb a magas színvonalat képviselő megoldásokat választani” - tette hozzá.

A Masterplast tavaly február végén zárta le káli gyártóbázisa fejlesztését, az 1,4 millió eurós beruházásnak köszönhetően évente közel 10 millió négyzetméternyi üvegszövet előállítására alkalmas üzemet hoztak létre. A beruházás részeként a vállalat Németországból vásárolt csúcstechnológiát képviselő gyártósort, amelyen csak elsőosztályú alapanyagokkal dolgoznak.

„Az első félév eredményei alapján kijelenthető, hogy megérte a prémium kategóriát képviselő üvegszövetháló gyártását célzó beruházásunk, és az eddig elért export sikerek mellett vannak lehetőségeink a további terjeszkedésre is. Az egyik fontos piac lehet a jövőben Görögország, ahol egy helyi stratégiai partnerünkkel együttműködve már eddig is számottevő növekedést értünk el” – mutatott rá Ács Balázs. A cégcsoport az első félévben 35,9 millió eurós bevételt ért el, ez 7 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, ami főként a tavaly bevezetett új kereskedelmi politikára vezethető vissza, amelynek keretében nagyobb figyelmet fordítanak a magasabb nyereségtartalmú kiegészítő termékek értékesítésére.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.