Bevált a Masterplast stratégiája
"A távol-keleti üvegszövet importjára vonatkozó európai uniós vámot 2011-ben megemelték, így ma már 62,9 százalékos. Ez a lépés, illetve az építőiparból érkező növekvő igények azt eredményezték, hogy az európai kivitelezők a kontinensen kezdtek alternatívát keresni. A prémium termékek ugyan valamivel még mindig drágábbak, mint az átlagos minőségű üvegszövetháló, azonban jóval nagyobb tudásuk miatt kifizetődőbb a magas színvonalat képviselő megoldásokat választani” - tette hozzá.
A Masterplast tavaly február végén zárta le káli gyártóbázisa fejlesztését, az 1,4 millió eurós beruházásnak köszönhetően évente közel 10 millió négyzetméternyi üvegszövet előállítására alkalmas üzemet hoztak létre. A beruházás részeként a vállalat Németországból vásárolt csúcstechnológiát képviselő gyártósort, amelyen csak elsőosztályú alapanyagokkal dolgoznak.
„Az első félév eredményei alapján kijelenthető, hogy megérte a prémium kategóriát képviselő üvegszövetháló gyártását célzó beruházásunk, és az eddig elért export sikerek mellett vannak lehetőségeink a további terjeszkedésre is. Az egyik fontos piac lehet a jövőben Görögország, ahol egy helyi stratégiai partnerünkkel együttműködve már eddig is számottevő növekedést értünk el” – mutatott rá Ács Balázs. A cégcsoport az első félévben 35,9 millió eurós bevételt ért el, ez 7 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, ami főként a tavaly bevezetett új kereskedelmi politikára vezethető vissza, amelynek keretében nagyobb figyelmet fordítanak a magasabb nyereségtartalmú kiegészítő termékek értékesítésére.