„Profilbővítési céllal vásárolta meg a nyolc vállalkozást felölelő, alapvetően mélyépítő Duna Aszfalt (DA) csoport a kifejezetten magasépítés-profilú Magyar Építő Zrt.-t. Egy tavalyi év végén készült piaci felmérés szerint a magasépítés területén további növekedés várható, míg az útépítési piac egyre szűkül” – tájékoztatta lapunkat Lehel Zoltán, a DA szóvivője, kiemelve, hogy az útépítési megrendelések szűkülésével csak a több lábon állás jelentheti a jövőt a Duna Aszfalt csoport számára. Az 1996-ban alapított Duna Aszfalt Kft. 430 fős, de a cégcsoport összesen mintegy 600 embernek ad munkát. Amint Lehel Zoltán mondta, az útépítés a mélyépítő ágazat nehézipara, amely komoly eszközállománnyal rendelkezik. Közel egymilliárd forintba kerül egy aszfaltkeverő telep, amiből nyolccal rendelkezik a csoport, de betonüzemek is vannak. Ha ezeket nem akarják eladni, addig is finanszírozni kell a fenntartásukat, amíg ismét lendületet kap az útépítés, amint az a 2007 - 2013 közti időszakban történt.
A tervek szerint a piaci megbízások mellett a kiírandó magasépítési tenderekre is pályázni fog a csoport, amely egyik cégén, a 2012-ben és 2013-ban nulla árbevételt elért Körösaszfalt Zrt.-n keresztül vásárolta meg a Magyar Építő Zrt. minősített többségi részesedését. (A Magyar Építő Zrt. árbevétele a 2012-es 7,29 milliárd forintról 2013-ban 5,63 milliárdra, 659 milliós adózott eredménye pedig 558 millió forintra csökkent.)
A DA jelenleg az M43 autópálya Makó és az országhatár közti szakaszának építését végzi: a nettó 46 milliárd forintos beruházás júniusban fejeződik be. Augusztusra lesz kész az 55-ös főút Baja és Szeged közti 60 kilométeres szakaszának 21 milliárd forintos költségvetésű rehabilitációja és épülőben van a Kecskemétet elkerülő út is.
„Jó ajánlatot kaptunk, a tulajdonosi körből hárman is nyugdíjasok vagyunk, a társaság 108 alkalmazottjának pedig továbbra is lesz munkája” – indokolta a Magyar Építő Zrt. eladását az elnök-vezérigazgató, Tolnay Tibor, aki 14. éve az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének (ÉVOSZ) elnöke, valamint az OTP Bank felügyelő bizottságának elnöke. Mint mondta, 1978-ban, az egyetem után lépett be a céghez, amely mindig hitelek nélkül eredményes működött és komoly osztalékot fizetett minden évben.
Tolnay Tibor szerint a 2014 - 2020 közti támogatási időszakban az uniós pénzek 60 százaléka a gazdaságélénkítést szolgálja, ennek pedig együtt kell járnia épületek építésével és felújításokkal. A programok egy részét Brüsszel még nem hagyta jóvá, de ismertek a Liget-projektre, sportlétesítmények építésére vonatkozó tervek. A programok brüsszeli jóváhagyásáig az ÉVOSZ azért lobbizik, hogy induljon meg a biztosnak látszó uniós projektek, mint például az állami tulajdonban lévő épületek energiahatékonyságának javítására vonatkozó munkák tervezése. Az előző támogatási időszakban ilyenek voltak a vidéki kórházfelújítások is.
Megfellebbezett pályázat
A fele-fele arányban Varga Károly és Szíjj László tulajdonában lévő 103 millió forintos jegyzett tőkéjű tiszakécskei Duna Aszfalt – amelynek fő tevékenységi köre az út- és autópálya építés – 2003-tól aktív a közbeszerzési piacon. Miután 2012-ben elnyerte az M43-as autópálya Makó és Nagylak közötti szakaszának megépítését, a pályázat vesztesei elégedetlenek voltak, ezért az EuroAszfalt, valamint a Közgép, a Magyar Aszfalt és a Swietelsky alkotta konzorcium a Közbeszerzési Döntőbizottságnál kérvényezték az eredmény semmissé tételét. A döntőbizottság elutasította a kérelmet, így a Duna Aszfalt maradt a kivitelező.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.