Világgazdaság

Bomba üzlet készül a Szentkirályival

Nagy bejelentésre készül a jövő héten a magyar ásványvízpiac két nagy szereplője, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. és a Kékkúti márkát nemrégiben megvásárló Karlovarské Minerální Vody (KMV). Azt még nem tudni, hogy felvásárlási vagy együttműködési lépésről lesz-e szó, mindenesetre a csehországi cég étvágya nagy. Nemrégiben jelentették be, hogy megvásárolja a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-t a Nestlé Waters-től. A KMV Kelet- és Közép-Európa legnagyobb ásványvíz-palackozója, és a magyar piacra való belépés előtt Csehországon kívül Szlovákiában, Ausztriában, Németországban, Lengyelországban és Ukrajnában volt jelen.

A Szentkirályit tulajdonló és irányító Balogh Levente nem titkolta, hogy korábban már többször fel akarták vásárolni a céget. Két éve azt mondta: „Jó döntés volt, hogy nem fogadtam el, mert megtarthattam az országnak. Persze vannak olyan periódusok, amikor megbánja az ember, és vannak olyanok is, amikor pedig nem.” Az elmúlt időszakban még neki voltak terjeszkedési tervei, 2013-ban jelentették be, hogy a Fővárosi Vízművekkel újraélesztik a Margitszigeti ásványvíz gyártását, de ez eddig nem valósult meg. A Szentkirályi növekedése mindenesetre e nélkül is töretlen volt, tavaly csaknem 10 százalékos bővüléssel 9,6 milliárd forint árbevételt ért el, és a piac több mint 20 százalékát tudhatta magáénak.

A Szentkirályi Ásványvíz Kft. az elmúlt két évtized egyik nagy hazai sikersztorija. A Szentkirályi ásványvizet 1989-ben a mai cégtulajdonos apja, Balogh Sándor találta meg, amikor vizet keresett a termékeihez. A szörp és üdítő gyártásával foglalkozó, Kecskemét közelében, Szentkirályon működő családi cég, a Vitapress 1994-től forgalmazta az ásványvizet.

A robbanásszerű karrier azonban 2004-ben vette kezdetét, amikor a Szentkirályi szénsavmentes kategóriában elnyerte a párizsi Aqua-Eauscar-díjat. Ezt követően meredeken emelkedett a hazi forgalmazás, és Balogh Levente által létrehozott és irányított Szentkirályi Ásványvíz Kft. piacvezetővé vált, csak folyamatos fejlesztésekkel tudta kielégíteni a fogyasztói igényeket.

Autók Tavaszi ülésszak - Vita Deutsche Bank infrastruktúra-fejlesztés kutatás OTP hivatali visszaélések turizmus ásványvízEnergetika Lázár János forintárfolyam Ukrajna Orbán Viktor Demján Sándor Oroszország autóipar Apple Elemzői vélemények katasztrófák oktatás energetika gyógyszeripar görög adósság A KSH jelenti Reklám és Média E.On mezőgazdaság brókerbotrány Élelmiszerpiac A munka világa hitel Quaestor Mol Európai Unió A harmadik Orbán-kormány Graboplast Zrt. Angela Merkel Szentkirályi infokommunikáció Egészségügy - Gyógyítás korrupció