Világgazdaság

Bízik a régióban a BMW

A BMW-csoport bízik a kelet-európai piacok bővülésében – mondta a 2015-ös évről szóló jelentés közzétételét követő kerekasztal-beszélgetésen Ian Robertson, az igazgatóság értékesítésért és marketingért felelős tagja. A régióban több olyan országot is találni, amely a következő években húzó piac lehet: ilyen például Lengyelország vagy a komoly növekedési lehetőségekkel kecsegtető Törökország, de a kisebbeken is lehet még bővíteni az ügyfélbázison és az eladásokon.

Robertson szerint a világgazdasági környezet rengeteg bizonytalansággal terhelt, ami természetesen módosíthatja a nagy autóipari cégek kilátásait is. „Az alacsony olaj- és nyersanyagárak nem tartanak örökké, mint ahogy az autópiac dinamikus bővülése sem: mi akkor lehetünk sikeresek, ha kellő gyorsasággal alkalmazkodni tudunk a körülményekhez, amihez az kell, hogy mindig fel legyünk készülve a változásokra” – hangsúlyozta.

A bajorországi gyártó az éves jelentéssel együtt mutatta be új stratégiáját is, amelynek lényege, hogy elért pozícióinak megőrzése mellett vezető szerepet vállaljon az alternatív hajtású és önvezető autók fejlesztésében. A piaci pozíciók erősítésében nagy segítséget jelenthetnek az SUV modellek, illetve a változatlanul népszerű M és M Performance széria, illetve a 7-es sorozat új modelljei is. Azt pedig, hogy az elektronikus autók fejlesztését komolyan gondolja a gyártó, jól mutatja, hogy jelenleg hét modell rendelkezik elektronikus hajtással, és a paletta bővítését tervezik. Az „i” sorozat modelljeinek eladásai egyébként tavaly látványosan megugrottak: 65,9 százalékkal, 29,5 ezerre emelkedtek.

A BMW-csoport összesen 2,247 millió járművet értékesített 2015-ben, 6,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ezen belül a BMW autómárka eladásai 5,2 százalékkal, 1,905 millióra emelkedtek, míg a Minikből 12 százalékkal több fogyott. Figyelemre méltó, 10,9 százalékos bővülés mutatkozott a motorkerékpároknál, viszont a Rolls-Royce eladási darabszáma 6,8 százalékkal visszaesett 2015-ben. A csoportszintű árbevétel 14,6 százalékkal, 92,175 milliárd euróra nőtt, míg az adózott eredmény 10 százalékkal, közel 6,4 milliárd euróra emelkedett. Az autógyártó 2016-ra az árbevétel mérsékelt növekedésével számol.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek