Mi az oka annak, hogy az életbiztosítások jóval kevesebb megtakarítást vonzanak, mint az állampapírok?
A belső finanszírozás növelésére irányuló kormányzati szándék sikeres, hiszen jelentősen nő a lakossági állampapírok mennyisége. Ezzel együtt az életbiztosítási szektor is bővül, tavaly a díjbevétel 3,2 százalékkal emelkedett.
Az idén mire számít?
Mindenképpen további növekedést várok. Nő az emberek hajlandósága az öngondoskodásra. A teljes piacon egy számjegyű lehet a bővülés, ezen belül a nyugdíj- és az egészségbiztosítások lehetnek a húzótermékek. További lehetőségeket látok a fiatalabb generáció megszólításában. Őket másképp, a digitalizációt használva lehet elérni. Ezen a téren is piacvezetők szeretnénk lenni. Ez nem pusztán az elektronikus csatornákon történő értékesítést jelenti, hanem a belső folyamatok fejlesztését, az elektronikus aláírás, valamint új szolgáltatások bevezetését.
Mekkora kihívás a jelenlegi kamatkörnyezetben a befektetések kezelése? A garanciát vállaló vegyes termékeket is tudják kezelni, vagy inkább a unit linkedre fókuszálnak?
Minden helyzet lehetőségeket teremt, a mostani kamatkörnyezet is. Nálunk alapvetően jelentős részt képviselnek a hagyományos termékek. Például a nyugdíjbiztosításoknál is először a garantált termékekkel léptünk a piacra, és később kínáltunk a unit linkeddel alternatívát a nyugdíjbiztosításon belül.
Mekkora részt képviselnek a hagyományos termékek az NN-nél?
A rendszeres megtakarításoknak majdnem fele hagyományos termékben van.
Az etikus életbiztosítási koncepció hogyan érinti az NN-t?
Az új szabályozás révén egy sor, az NN Biztosító által már korábban alkalmazott jó gyakorlat is bekerült a jogszabályokba, így teremtve értéket minden ügyfélnek, és biztosítva az egyenlő és fair versenyfeltételeket a piacon. Az etikus biztosítói koncepció hatására egyetlen konstrukciót kellett átalakítani, miközben van olyan garantált unit linked termékünk, a Kronosz, amelyet nyolc éve, 2009-ben vezettük be, és nem kellett módosítanunk. Mindenképpen előremutató dolognak tartom a koncepciót, hatalmas előny a transzparencia, a megtakarítási és a kockázati rész erőteljesebb elkülönítése, és hogy egyszerűbbé vált a költségstruktúra. A teljes piacon nagy hatása volt, a termékek száma megfeleződött, a teljes költségmutatók (TKM) csökkentek.
Az értékesítők viszont kevesebb jutalékot kapnak. Ez nem okoz nehézséget?
Nálunk ez nem állja meg a helyét. A koncepció sok olyan gyakorlatot vett át, amely az NN-nél már régóta megvolt, így nem zajlottak földcsuszamlásszerű változások a termékkínálatunkban. A jutalékokon sem kellett változtatni, mivel már korábban etikus elvek szerint alakítottuk ki a struktúrát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.