BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fiókba járnak a kiscégek

A mikro- és kisvállalatok többsége ma már leginkább online intézi banki ügyeit, mintegy 40 százalékuk azonban (inkább vagy kizárólag) továbbra is személyesen keresi fel a bankfiókot – derül ki a Garantiqa Zrt. kutatásából. A mikrovállalatok 80, a kisvállalatok 97 százaléka használ valamilyen on­line banki rendszert céges számlája kapcsán. A csak online rendszert használók ugyanakkor jelentős kisebbségben vannak: a mikrocégek közel ötöde, a kisvállalatoknak pedig 15 százaléka tesz így. Mindez annak fényében furcsa, hogy a válaszadó vezetők saját lakossági számlájukon 68 százalékban használják az online banki rendszereket, háromnegyedük ráadásul rendszeresen.

Bár érzékelhető, hogy a hazai kkv-szektorban egyre inkább terjed az online bankolás, ám van még tér a fejlődésre, amit bizonyít, hogy a legkisebb vállalkozások még csekély mértékben élnek a digitális technológia előnyeivel – kommentálta az adatokat Búza Éva, a Garantiqa vezérigazgatója.

A tulajdonosok elsősorban a szerződésekkel kapcsolatos ügyeket intézik személyesen, de a hiteligénylés és a befektetések kezelését is inkább a bankfiókokban bonyolítják. A kisvállalatoknál elenyésző az átutalások és a csoportos beszedési megbízások nem online kezelése, minden ötödik mikrocég azonban még mindig így jár el ebben az esetben is. A termékekről, lehetőségekről is csupán a megkérdezettek nagyjából fele szerez általában online információt.

A kiscégek tulajdonosai leginkább azért kerülik ezt az ügyintézési módot, mert úgy vélik, nincs szükségük rá. A mikrovállalkozásoknál az ismerethiány, illetve a biztonsági kérdések, a középvállalatoknál pedig a biztonságon túl a bizalomhiány is szerepet játszik. A megkérdezett cégek mintegy harmada havonta keresi fel a számláját vezető pénzintézetet. A heti fióklátogatás a mikrocégek közel ötödénél, míg a kisvállalatok több mint harmadánál merül fel.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.