BUX 43,662.95
-1.10%
BUMIX 3,808.63
+0.43%
CETOP20 1,884.01
+0.01%
OTP 9,358
-1.70%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-0.29%
0.00%
ZWACK 17,500
+1.16%
0.00%
ANY 1,565
-0.95%
RABA 1,120
+1.82%
0.00%
+0.78%
0.00%
+1.43%
-1.17%
-6.53%
+0.90%
0.00%
+0.43%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,886
-2.30%
+0.39%
ALTEO 2,950
+3.51%
0.00%
+0.22%
0.00%
-5.08%
+0.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
-0.44%
+0.51%
+0.43%
-1.21%
-2.86%
+1.93%
+0.92%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Épül az új utasmóló a repülőtéren

Látványosan halad a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az új, a 2B terminálhoz közvetlenül kapcsolódó 225 méter hosszú utasmóló építése. A kivitelező KÉSZ szakemberei már az indulási szint betonfödémjét öntik ki, a közvetlen beszállító folyosókat tartó lépcsőházak lényegében elkészültek. Mint arról korábban hírt adtunk, tíz új beszállító folyosóval, valójában azonban 27-féle beszállítási lehetőséggel (buszos, illetve gyalogos beszállítás) bővül jövő nyártól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B terminálja, amely elsősorban a nem schengeni forgalmat szolgálja ki majd.

Az alapozás előtt az új utasmóló alatti közműveket építették ki, utána következett az 550 vasbeton tartóoszlopon álló épületrész alapozása. A födémszerkezet elkészítése után a tervek szerint augusztus végére fejeződnek be a terminálhoz közvetlenül csatlakozó részek szerkezetépítési munkái, így őszre tető alá kerülhet az új utasmóló, s megkezdődhetnek a belső szakipari munkák. Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központjának igazgatója szerint nem lehetnek csúszások, hiszen például az új utasmólónak kell majd kiszolgálnia a LOT – jövő nyári menetrendtől közlekedő – New York-i és chicagói járatát, de az is előfordulhat, hogy egyszerre három, széles törzsű, interkontinentális óriásgép parkol majd egymás mellett az új utasmólónál.

Az új beszállóhely-fejlesztés része a Budapest Airport BUD2020 névre keresztelt, 50 milliárd forintos ötéves repülőtér-fejlesztési programjának, amelyet az üzemeltető teljes egészében saját erőforrásból finanszíroz.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek