Megdolgoznak a fesztiválozásra költött pénzükért a bulizók
Sok szülőnek nem fér bele a költségvetésébe, hogy gyermeke fesztiválozását is finanszírozza, ezért a fiatalok jelentős része saját maga teremti elő a szórakozásához szükséges anyagiakat vagy azok egy részét – derült ki a K&H pályakezdők jóléti indexéből. A legnépszerűbb magyarországi fesztiválok között a Balaton Soundra egy napijegy 17-20 ezer forintba került, az idei Szigetre pedig 21 ezer forintos napijeggyel juthatunk be. Ha több napig szeretnénk szórakozni, a bérletkonstrukciók választásával 5-7 napnyi fesztiválozásért hozzávetőlegesen 50-120 ezer forintot kell fizetni, az összköltség tehát egy nyaralás költségkeretén is túlcsordulhat.
A pénzügyi tudatosság kultúráját saját magunk építjük, az ismereteket pedig a mindennapi szituációkban tudjuk jól átadni. Még vannak fehér foltok, de a fiatal társadalom pénzügyi ébersége folyamatosan fejlődik – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.
Az Y és Z generációhoz tartozó fiatalok ugyan jelentős összegeket költenek fesztiválokra és szórakozásra, mégis tudatosak a jövőépítés tekintetében. A diákmunkát vállaló fiatalok száma az elmúlt tíz évben megduplázódott. A megkérdezett diákok csaknem 60 százaléka a karrierje elindítása, a tapasztalatszerzés miatt tartja fontosnak a munkát, 16 százalékukat pedig a zsebpénz motiválja – írta a HR Portál. A K&H pályakezdők jóléti indexéből kiderül, hogy a kutatásban részt vevő fiatalok 37 százaléka rendelkezik valamilyen megtakarítással. A hónap végén megmaradó pénzt 19 százalékuk teszi félre, míg 29 százalékuk csak alkalmanként takarít meg.


