BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Optimistábban látják pénzügyeiket a magyarok, mint korábban

Hetven ponttal újabb magasságra jutott a magyar fogyasztók bizalmi indexe 2017 második negyedévében a Nielsen több mint 60 országra kiterjedő felmérése szerint. A cég szerint 2009 óta nem látták ilyen kedvezően a kilátásokat a magyarok. A bizalmi index három kérdése közül a magyarok legoptimistábban személyes pénzügyi kilátásaikat ítélik meg: ezt a válaszadók közel egyharmada (31 százalék) véli jónak vagy kitűnőnek. Az eredmény mintegy 7 százalékpontos emelkedés 2016 utolsó negyedévéhez képest. Az európai átlag e tekintetben 44 százalék.

A felmérésből kiderült az is, hogy bizakodóan állunk a munkahelyi kilátásokhoz is. A következő tizenkét hónapot illetően a válaszadók 27 százaléka pozitív a témában, ami 9 százalékpontos növekedés a tavalyi év végével szemben. Ez 10 százalékponttal alatta marad az európai átlagnak, ami 37 százalék.

A Nielsen kutatásában megállapította: derűlátóbbak lettek a magyarok a vásárlás terén is. A hazai fogyasztók vásárlási kedve 5 százalékponttal 24 százalékra emelkedett, vagyis a felmérés időszakában a válaszadók mintegy negyede nyilatkozott úgy, hogy az időszak jó vagy kiváló a szükséges dolgok megvásárlására a következő 12 hónapban.

A Nielsen fogyasztói bizalmi indexe rákérdez a fogyasztókat a következő hat hónap során leginkább aggasztó területekre is. A magyaroknál az egészséggel kapcsolatos félelmek vezetnek, százból 23 válaszadó nevezte meg mint elsődleges, illetve másodlagos félelmet. Európában másodikként nevezték meg az egészséggel kapcsolatos aggodalmat, míg harmadik helyen a munkahelyi biztonság végzett. A magyarok második fő félelme az adósság, ezt százból 22-en említették, míg a „bronzérmes” a munkahelyi biztonság lett.

Az európai országok második negyedévi eredményeit tekintve kiderül, hogy a régióban változatos a fogyasztói bizalom mértéke. Eszerint Dánia 115 ponttal vezet, míg Görögország 52 ponttal sereghajtó, ám jellemzően mégis optimistább a kontinens, hiszen 33 országból 22-ben emelkedett az indexszám. A fogyasztói bizalom világszerte zömében jól alakul, a globális piacokon érezhetően derűlátóbbak az emberek – értékelte a legfrissebb felmérés eredményeit Suresh Ramalingam, a Nielsen fogyasztói kutatásokért felelős vezetője.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.