A Siemens Zrt. szándéknyilatkozatot írt alá arról, hogy csatlakozik a Nemzeti beszállítói programhoz, amelyhez már társult a Knorr Bremse, a GE Hungary és a Bosch is. A program a hazai vállalkozásokat olyan ismeretekhez juttatja, amelyekre azoknak szükségük lehet, ha beszállítóként kívánnak nagy értékláncokhoz csatlakozni – ismertette az aláírás alkalmával Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter. A már beszállítóként működő vállalatoknak abban segít, hogy a tevékenységüket még magasabb színvonalon végezzék. „E munkában, gazdaságunk gyorsabb ütemben történő fejlődése érdekében szükség van a kormány és a vállalatok közötti együttműködésre, és ebben a munkában kiemelkedően fontos partnerünk a Siemens csoport” – mondta a miniszter. Varga Mihály nagyra értékelte, hogy a Siemens tevékenysége szinte minden fontos területen hozzájárul a magyar gazdaság versenyképességének emeléséhez. Mindez jól nyomon követhető a folyamatosan megvalósuló beruházásokban és fejlesztésekben, a magyarországi kutatás-fejlesztésben, az egyetemeinkkel kialakított együttműködésben és nem utolsósorban a magyar beszállítók magas számában.
A Siemens az egyik legnagyobb németországi befektető Magyarországon, ahol 130 éve vetette meg a lábát. Ugyanakkor nemcsak befektetőként van jelen, hanem – mint az eseményen a társaság elnök-vezérigazgatója, Dale A. Martin hangsúlyozta – hozzájárul a magyar gazdaság és társadalom fejlődéséhez is. „Hosszú távon is kiszámítható, megbízható üzleti partnerségre törekszik magyar partnereivel, ennek keretében erősíti a magyar kis- és középvállalkozások régiós pozícióit is” – tette hozzá.
A Siemens júniusban jelentette be, hogy tízmilliárd forintos beruházással Európa egyik legnagyobb titánalapú gázturbinalapátot gyártó üzemét alakítja ki Budapesten. A telephelyet korábban már kibővítette 2500 négyzetméterrel, most egy ezen felüli, tízezer négyzetméteres bővítés van soron. A Siemens az erőművi beruházások egyik vezető globális vállalata, korábban a Paks II. projekt esélyes turbinaház-beszállítói között is említették.
A társaság vezetői jelezték is, hogy cégük indulna az érintett tenderen, győzelmük esetén jelentős magyarországi beszállítást vállalnának, részben éppen a budapesti telephely munkájára támaszkodva. A Siemens végül nem adott be ajánlatot.
Jövőre jön a buszok és a kötött pályás járművek gyártása
A tavasszal indult beszállítófejlesztési program három alprogramból áll: az idei a járműgyártással és az ipari digitalizációval foglalkozó vállalkozásokra összpontosít, 2018 első felében az autóbuszgyártás és a kötött pályás járművek gyártása kerül sorra, míg a jövő év második felében az orvostechnológia és a védelmi ipar. Egy-egy projektre legfeljebb kétmilliárd forint áll rendelkezésre, amelyből maximum 200 millió forint szolgálja az együttműködő nagyvállalatnál szükséges ráfordításokat. | VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.