Világgazdaság

Szőrmementessé válik a Gucci

Egyre több nagy divatház hagy fel az állati szőrmék használatával. A már tíznél is több luxusmárkához most az olasz Gucci csatlakozott, amely már be is mutatta első szőrmementes kollekcióját.

A Gucci száműzi az állati szőrmét a kínálatából, a megmaradt szőrméit pedig elárverezi – jelentette be az olasz divatház elnök-vezérigazgatója, Marco Bizzarri a napokban.

Az első szőrmementes kollekciót, a 2018-as tavaszi-nyárit már be is mutatták szeptemberben a milánói divathéten. A világ egyik legértékesebb divatmárkájának lépése egyébként sokaknak meglepő lehet, tekintve, hogy az egyik legsikeresebb termékük az elmúlt öt év során egy szőrmével szegélyezett papucscipő volt.

Azóta azonban más szelek fújnak a divatóriás háza táján, és „a mostani lépés jól mutatja a Gucci teljes mértékű elköteleződését arra, hogy a fenntarthatóságot a mindennapi üzletmenet természetes részévé tegye” – fogalmazott Bizzarri a bejelentést követően. Az újfajta megközelítés nagyrészt a Gucci kreatív igazgatójának, Alessandro Mi­chele-nek köszönhető, akit 2015-ben neveztek ki.

Az új cégpolitika szerint a Gucci ezentúl nem használja nerc, prérifarkas, mosómedve, róka vagy egyéb állatok szőrét, amelyeket a bundájukért tenyésztenek vagy tartanak fogságban.

A változtatások részeként a divatcég jótékonysági aukciót tart, ahol a megmaradt állati szőrmés termékeket kínálják árverésre. Az ebből származó bevételt pedig az állati jogok védőjeként ismert Humane Society International és a LAV – egy olasz állatvédő szervezet – kapja majd.

Kitty Block, a Humane Society International elnöke üdvözölte a divatcég lépését, szerinte ez nagyban átírja a divatipar játékszabályait, és a Gucci döntését még további brandek is követik majd.

Az olasz divatház a Fur Free Alliance tagja is lesz egyben, a nemzetközi szövetség több mint 40 szervezetet fog össze, amelyek az állatok jóllétéért küzdenek, illetve az állatiszőrme-használat alternatíváit népszerűsítik a divat világában.

Egyébként a Gucci tulajdonosa a Kering luxusholding, a cégóriás portfóliójába egyebek mellett a Stella McCartney brand is beletartozik, amely szintén úgy döntött, nem használ állati szőrmét.

Az utóbbi időben egyre több divatcég promotál műszőrmét, azt sugallva, hogy a valódi szőr egyszerűen kiment a divatból. Az igazi szőrme divatjamúlt – nyilatkozta a CNN-nek Stella McCartney még 2015-ben. – Hiába vagy csak húszéves, ha valódi szőrmebundát viselsz, öregnek és avíttnak fogsz tűnni, ráadásul olyasvalakinek, aki nem törődik a bolygónk jövőjével – fogalmazott a divattervező, akinek egyébként az egykori Beatles-tag, Sir Paul McCartney az édesapja, és harcos állatvédő és vegetáriánus lévén már jó ideje kampányol az ökotudatosságért a divat világában.

Egy tucat tudatos luxusmárka

Nem a Gucci az első a szőrmentesség felvállalásában: a szintén olasz Armani divatház például már tavaly bejelentette, hogy felhagy az állati eredetű szőrmék használatával. De nem dolgozik többé valódi szőrmével Vivienne Westwood, Calvin Klein és Ralph Lauren sem. A luxusmárkák közül a fentieken kívül ezt a filozófiát vallja a Hugo Boss, a Lacoste, a Tommy Hilfiger,

a Kate Spade, a Maggie Marilyn és a Bottega Veneta is.