A magyarországi kis- és középvállalkozások vezetőit egyre intenzívebben foglalkoztatja a digitalizáció kérdése, e megoldások hatékonyságnövelő hatását pedig kevesen kérdőjelezik meg – derül ki a Budapest Bank megbízásából készült kutatásból. A felmérés eredményei szerint az elmúlt három évben a 200 millió és 15 milliárd forint közötti éves árbevételű cégek negyede fordított 2 millió forintnál többet digitális fejlesztésre, 50 százalékuk pedig legfeljebb 1 millió forintot költött ilyen célra. A következő öt évben a cégek 40 százaléka lényegesen többet szándékozik digitalizációra fordítani, ötödük pedig teljes cégátalakítást tervez a digitális paradigmaváltás jegyében.
A kkv-k alig több, mint fele használ szoftveres támogatást vállalati működési területeinek legalább egy részén, 44 százalékuknál pedig egyetlen funkciót sem támogat ilyen megoldás. A leginkább digitalizált területek a pénzügy, az ügyfélkezelés, az értékesítés és a beszállítói kapcsolatok, a legkevésbé a marketing- és HR-funkciók használnak üzleti alkalmazásokat. A termelés- és gyártásirányítás az érintett cégek mindössze felénél kap valamilyen digitális, szoftveres támogatást. A digitalizációs fejlesztések célja a legtöbb cégnél elsősorban a papírmunka csökkentése, de sokan várják az átalakításoktól a vevőkiszolgálás minőségének és sebességének, valamint a munkakörülményeknek a javulását is.
Az új digitalizációs lehetőségek, a technológiai újdonságok iránt a vállalatvezetők ötöde érdeklődik annyira, hogy rendszeresen, akár napi vagy heti szinten nyomon kövesse őket, a túlnyomó többség (60 százalék) csak alkalmanként foglalkozik a kérdéssel, 15 százaléknak pedig nincs ideje ilyesmire. Biztató, hogy a válaszadók kétharmada szerint a digitális átalakulás lehetősége a kisebb cégek előtt is nyitva van, tehát nemcsak a nagyobb, tőkeerős vállalkozásoknál várható modernizáció.
A megvalósult vagy folyamatban lévő fejlesztések nyomán a legkisebb változással a létszám terén számolnak a tulajdonosok. Bár a kkv-vezetők 55 százaléka gondolja, hogy az automatizációs megoldások olcsóbbak, mint az élő munkaerő, a saját cégüknél végrehajtott digitalizációs fejlesztésektől mindössze 5 százalékuk vár létszámcsökkentést. Abban is csak kevesen hisznek, hogy tizenöt év múlva a vállalatnál az emberi munkaerő zömét digitális megoldások helyettesítik majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.