Csaknem minden második külföldre utazó magyar visz magával bankkártyát, és használja is – derül ki a Mastercard megbízásából készült kutatásból. Ezen utazók 65 százaléka szerint fizetéskor és ATM-es pénzfelvételkor is hasznos lehet a plasztik. Sőt 46 százalék készpénz helyett már inkább bankkártyát visz magával, hiszen ha azzal nem is tud fizetni valahol, inkább ATM-ből vesz fel pénzt a valutaváltással való bajlódás helyett. A megkérdezettek 28 százaléka nem használja külföldön a bankkártyát, de biztos, ami biztos, magával viszi. Összességében elmondható, hogy a külföldre utazók több mint háromnegyedének zsebében külföldön is ott van a plasztik. A külföldi kártyahasználattal kapcsolatos ismeretek is bővültek a korábbi évekhez képest, a kutatásban részt vevők kétharmada tisztában van az ezzel kapcsolatos lehetőségekkel. A kutatás arra is rámutatott, hogy a kártyahasználati ismeretek szoros összefüggésben vannak a személyes gyakorlati tapasztalattal, tehát aki próbálta már külföldön használni a kártyáját, magabiztosabb ismeretekkel rendelkezik a témában. Azt viszont csak a megkérdezettek egyharmada tudta, hogy a POS-terminálok használatának többnyire külföldön sincs díja.
Külföldön a leggyakrabban (71 százalék) a bolti vásárlásoknál kerül elő a plasztik, de az éttermi számlákat is előszeretettel egyenlítjük ki így. A megkérdezettek 65 százaléka utazásai során már így tesz. A szállást továbbra is jellemzően előre fizetik a magyarok, de az otthoni foglalások során a megkérdezettek 37 százaléka bankkártyával fizette a költségeket, akár online, akár az utazási irodáknál. A kutatásban részt vevők közel fele (43 százaléka) a célországba történő utazáshoz (repülőjegy, vonatjegy, autóbérlés) is a bankkártyáját részesíti előnyben a készpénzzel szemben.
„Örömmel látjuk, hogy egyre több magyar zsebében van ott a bankkártya akkor is, ha külföldre indul. Kutatásunk alapján okkal remélhetjük, hogy ez a kedvező trend tovább folytatódik” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.