BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A marzscsökkenés miatt eshetett az árfolyam

Beck András | A Wizz Air 7,1 millió utast szállított a 2018-as pénzügyi évének harmadik negyedévében, ez 24,3 százalékos emelkedés. A bevételek 24 százalékkal 422,9 millió euróra, a profit pedig 3,6 százalékkal 14 millió euróra nőtt. Ez és az első fél évben elért 288,6 millió eurós nyereség együtt a gyorsjelentésben közölt 265–280 millió eurós éves várakozási sáv felett van. „Ez azt jelenti, hogy a negyedik negyedévben várhatóan 23 millió eurós lesz a mínusz. A szektorban szezonálisan ez a leggyengébb negyedév, ráadásul mi a tervezettnél gyorsabban növekedtünk az elmúlt időszakban a Monarch és az Air Berlin csődje miatt. Kapacitásokat teszünk be a rendszerbe, piaci pozíciókat foglalunk, ami költségekkel jár, de nyárra, mire beindul a szezon, már tudunk ebből profitálni – mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a Világgazdaságnak. – Sok légitársaság parkoltatja a gépeit a január–márciusi időszakban, de mi bővítettük a kapacitásokat. A 2018. március 31-én záruló pénzügyi évünk végére a mostani 88-ról 92-re nő a flottánk. Egy évre rá az eredetileg tervezett 106 helyett 112 repülőgépből áll majd a parkunk.” A társaság 2027-ig 281 új Airbusra adott le rendelést, a cseréket is beleszámítva nagyjából háromszázra bővül akkorra a Wizz Air gépparkja.

„Volt már rá példa, hogy a téli negyedévet nullára vagy enyhe nyereségre hozták ki, de most a veszteség valószínűbb, amely a 20–30 millió eurós sávban lehet. Az éves profitcél még így sincs veszélyben. A mostani kapacitásbővítésekkel a következő pénzügyi évben is fenntartható lesz a 24 százalékos növekedés mind az utasszám, mind a bevétel tekintetében” – mondta Tunkli Dániel, a Concorde vezető elemzője.

A Wizz Air EBITDAR-ja, azaz a kamat, adó, értékcsökkenés, amortizáció és bérleti díjak előtti eredménye 16,9 százalékkal 104,2 millió euróra nőt, de az EBITDAR-marzs 1,5 százalékponttal 24,7 százalékra esett. A profitmarzs is csökkent, a 3,3 százalékos adat 0,6 százalék­pontos mínusz éves alapon. „A marzs­csök­ke­nések az ingyenesen a fedélzetre vihető kézipoggyászok miatt következtek be. Ezek a díjak nyilván hiányoznak, de már az összes versenytárs meglépte ezt. A kiegészítő árbevételek emiatt csak 21,6 százalékkal emelkedtek, gyengébben, mint a jegyek eladásából származók, ahol 26,1 százalékos volt a plusz” – tette hozzá Tunkli Dániel.

A Wizz Air árfolyama tegnap délután 1,3 százalékos mínuszban, 3531 angol pennyn állt a londoni tőzsdén, de napközben 4,8 százalékos mínuszban is járt a kurzus. „Az árfolyamesés mögött profitrealizálás állhat, hiszen az elmúlt hónapokban sokat emelkedett az árfolyam. Ehhez járult hozzá, hogy szűkültek a marzsok, ami leginkább a kerozin drágulásával magyarázható. Ez a folyamat egyébként globális, így minden légitársaságot érint, a kérdés, hogy a jövőben a versenytársakhoz képest hogy alakulnak a Wizz Air marzsai” – mondta Kiss Nicholas, az Erste Befektetési Zrt. elemzője.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.