A Masterplast az október–decemberi időszakban 21,1 millió eurós forgalmat ért el, éves összevetésben 17 százalékot növekedett – derül ki a szigetelőanyag-gyártó és -forgalmazó vállalatnak a keddi tőzsdezárás után a Budapesti Értéktőzsde honlapján publikált beszámolójából. A legnagyobb súllyal szereplő magyar piacon 28 százalékkal nőtt az árbevétel 2017 utolsó negyedévében az egy évvel korábbihoz képest, Lengyelországban 50, Szlovákiában pedig 30 százalékos volt a bővülés, míg a szintén fontos román piacon 12, az exportterületeken pedig 6 százalékkal emelkedett a forgalom. A társaság EBITDA-eredménye a tavalyi utolsó három hónapban 975 ezer euró volt, ami 180 százalékos növekedésnek számít éves összevetésben. A fejlődést részben a működési ráfordítások csökkenése tette lehetővé, de szerepet játszott benne több sikeres tárgyieszköz-értékesítés is a múlt év végén. A Masterplast 2017 negyedik negyedévében 724 ezer eurós adózott eredményt ért el, ami nagyságrendi előrelépés az egy évvel korábbi, 123 ezer eurós veszteséghez képest.
A tavalyi utolsó negyedévben jelentősen emelkedett a szabadkai EPS-, kisebb mértékben a káli üvegszövet- és a sepsiszentgyörgyi EPS-gyár kibocsátása, és a szabadkai üvegszövetgyár termelési eredménye felülmúlta már a terveket. Az év végi eredmények is fontos szerepet játszottak abban, hogy a vállalat teljesítette a 2017-re megfogalmazott terveket. A múlt évben 89,6 millió euró volt a Masterplast Nyrt. bevétele, ami 12 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Az éves EBITDA 5,22 millió euró lett. A társaság nyeresége nagyobb mértékben bővült a forgalomnál, a 2,7 millió eurós adózott eredmény 17 százalékkal múlta felül a 2016-ost.
„Összességében kedvező üzleti környezetben dolgozhattunk a múlt évben. A magyar növekedést is meghaladta a V4-országokban elért teljesítmény. Idén ennek a pozitív trendnek a fenntartásával számolunk, valamint dinamikus exportbővüléssel – mondta Tibor Dávid, a Masterplast elnöke. – A múlt évben frissített stratégiánk szerint kiemelt figyelmet fordítunk a termelési hatékonyság növelésére és az eredményesebb működésre. Ennek hatásai már érezhetők az utolsó negyedéves számainkban, amelyek megalapozzák az idei évre várható jó eredményt is.” A Masterplast 2020-ra 110 millió eurós bevétellel és 7,5 százalék feletti EBITDA-marzzsal számol, és nagy reményeket fűz az új ipari divíziójához is. A tavaly ősszel bejelentett, közel 6,7 millió eurós újabb szabadkai beruházása részben azt a célt szolgálja, hogy az építőiparhoz szorosan nem kötődő szegmensek számára is kínálhasson termékeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.