A hirdetők tavaly 240,98 milliárd forintot költöttek reklámokra, ami 11,52 százalékos növekedés az előző évhez képest – jelentette be Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke szerdán az Evolution konferencián. A médiatípusok sorrendjében nem volt változás 2016-hoz képest, az online változatlanul a legerősebb piaci szereplő, de minden szegmens fejlődni tudott.
Folytatódott a digitalizálódás a reklámpiacon: 16 százalékos növekedés után már közel nyolcvanmilliárd forint jutott az internetes felületeken elhelyezett reklámokra – mondta Sopov István, az IAB Hungary elnöke. Az IAB Hungary AdExpect felmérése szerint idén is két számjegyű bővülés várható.
Tavaly volt negyedik éve, hogy bővül a televíziós reklámpiac: 7,5 százalékos növekedéssel meghaladta a 60 milliárd forintot – mondta Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke. Tavaly 18,5 százalékos növekedést ért el a hazai nyomtatott sajtó a reklámpiacon. A sajtópiac 38,3 milliárd forint reklám- és 59,983 milliárd lapeladásból származó bevételt ért el 2017-ben. A bevalló kiadóvállalatok 8,47 milliárd forint online hirdetési árbevételt is realizáltak. A printpiac összesített árbevétele 106,7 milliárd forint lett – mondta Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke.
A direkt marketing szerepe az előző évhez képest 3 százalékkal javult, a volumen 32,8 milliárdra emelkedett. Minden jel arra mutat, hogy idén is további növekedés várható e területen – mondta Huszics György, a Direkt- és Interaktív Marketing Szövetség elnöke.
Növekvő kihasználtság és jelentős bővülés jellemezte az OOHszegmenst is (óriásplakát, citylight, hirdetőoszlop). Tavaly is az óriásplakátokon keletkezett a bevételek ötven százaléka, de a nemzetközi tendenciáknak megfelelően hazai szinten is elindult az átrendeződés, kiegyenlítődés – emelte ki Hantosi Bálint, az MRSZ OOH elnöke.
A rádiós piac is tudott javítani – mondta Radetzky András, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének elnöke. A részadatok alapján elmondható, hogy a helyi rádiók összességében 16 százalékot növekedtek, a budapesti adóknál és a regionális hálózatoknál pedig a non-spot költés mutat jelentős emelkedést 2016-hoz képest. A mozi 2017-es reklámbevételei továbbra is emelkednek, a tavalyi négy százalék plusz igazolja, hogy egyre több hirdető választja a mozit a médiamix elemeként.
Tovább nőtt az állam szerepe
Az állam már 2016-ban a reklámipar legnagyobb szereplőjévé vált és szerepe tovább erősödött. „Az állam több mint negyvenmilliárdot szakít ki a reklámtortából” – hangsúlyozta Urbán Zsolt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.