Az ötajtós sportkocsival a GT Roadstert és a Coupét idézték meg a mérnökök
Csaknem negyven modellt kínál a Mercedes-Benz, a moduláris alapnak köszönhetően tudják ezt a változatos kínálatot nyújtani. A formatervezőkre hárul a legnagyobb feladat, hogy külön karaktert adjanak az egyes típusoknak. Most épp a második, középkategóriás, négy utastérajtóval rendelkező kupét mutatták be, a CLS-sel azonos méretű, de a kínálatban egyértelműen fölé pozicionált Mercedes-AMG GT 4-Türer Coupét. A Mercedes-AMG GT Roadster és Coupé megjelenését próbálták megidézni, már amennyire azt az eltérő műszaki alap és méretek lehetővé tették. A tengelytávolság milliméterre egyezik a CLS-sel, de annál hosszabb, szélesebb és alacsonyabb az új kupé, ráadásul nagy csomagtérajtót is kapott. Hangsúlyozottan négyszemélyes az utastér, a műszerfal felső része ismerős lehet az E-osztályból és a CLS-ből, de az első ülések közé benyúló konzol már az AMG GT-re hasonlít. Két erőforrással kínálják az új kupét, az alapmodell hajtása GT 53 4Matic+ névre hallgat, és a soros hathengeres, lágy hibrid hajtással kiegészített blokkról van szó. Egy turbófeltöltő és egy elektromos légsűrítő szolgálja a feltöltést, a csúcsteljesítmény 435 lóerő és 520 newtonméter. Az óránkénti 100 kilométeres sebesség elérése pontosan annyi időbe, azaz 4,5 másodpercbe telik, mint a CLS 53 4Matic modellnél, azonban amíg annál 250 kilométer/óra az elektronikusan korlátozott végsebesség, a GT 53 4Matic+ akár óránként 285 kilométeres sebességgel is száguldhat.
A másik motor a 4,0 literes V8-as biturbó, amely rögtön két teljesítményszinttel választható. A GT 63 4Matic+ esetében 585 lóerő és 800 newtonméter áll a vezető rendelkezésére, ami 3,5 másodperces százas sprintre és 310 kilométer/órás végsebességre elég. A GT 63S 4Matic+ 639 lóerő és 900 newtonméter teljesítménnyel szolgál, ami 3,2 másodperces százas sprintet és 315 kilométer/órás csúcssebességet eredményez. A maximális nyomatékot a 2500 és 4500 percenkénti fordulatszám-tartományban tudja a blokk. A Mercedes-AMG GT 4-Türer Coupé hatéves életciklusában még egy hálózatról tölthető hibrid is választható lesz, a GT 73 4Matic+ tervezői 805 lóerős rendszerteljesítményt és 50 kilométeres elektromos hatótávot céloztak meg.


