„A pénzügyi oktatás nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a lakosság kapcsolódni tudjon a pénzügyi világhálóhoz, kezelni tudja a hiteleket és a megtakarításokat, továbbá értse és megértse a pénzügyi rendszer működését és kockázatait” – mondta Kovács Levente, a Magyar Bankszövetség főtitkára a Miskolci Egyetem Fintelligence Pénzügyi Oktatási Centrumának átadásán.
A Miskolci Egyetemen szeptemberben az országban először kezdték el önállóan oktatni a pénzügyi kultúra tantárgyat egyetemi oktatók és külső intézmények – köztük a Magyar Nemzeti Bank, az NGM és a hazai pénzintézetek – szakembereinek bevonásával. Ennek keretében próbaoktatásra kerül az első magyar nyelvű, átfogó pénzügyi kultúrával foglalkozó könyv, amely a jövőben a pénzügyi kultúra hazai oktatásának meghatározó felsőoktatási tankönyve lehet – mondta Veresné Somosi Mariann, a gazdaságtudományi kar dékánja és Pál Tibor, a Pénzügyi és Számviteli Intézet igazgatója a központ átadása kapcsán tartott konferencián.
A kormányzat által elfogadott Pénzügyi tudatosság fejlesztésének stratégiája a következő hét évre meghatározza a kiemelt cselekvési pontokat. Az utóbbiak közül kiemelt a pénzügyi edukáció és a szemléletmód fejlesztése: ezek elengedhetetlenek a stratégia sikeréhez – mondta Hornung Ágnes, a pénzügyekért felelős államtitkár az avatón.
A Fintelligence központ a pénzügyi oktatásoknak és tudományos kutatásoknak olyan centruma lehet, amely a legkorszerűbb digitális eszközök alkalmazásával és interaktív kiállítással hozza közelebb a pénzügyi ismeretet és kultúrát az ifjúság számára. A központ a Magyar Bankszövetség közreműködésével, az OTP, az MFB és a Mastercard támogatásával valósult meg, de partner volt a Giro, a BÉT, a BISZ, a Garantiqa, az OBA, a Pénztárszövetség és a BnL is. A tervek szerint a következő években további oktatási központok létesülnek más egyetemi campusokon is.
A miskolci konferencia immár hagyományos tudományos rendezvénye volt a Pénz7 eseménysorozatnak, amelyen idén már több mint 1200 iskola több mint kétszázezer diákja 15 ezer rendhagyó tanórán vett részt. Miként arra a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) közleménye is rámutatott, a pénzügyi tudatosság népszerűsítése nem korlátozódhat egyetlen hétre. A Mabisz felmérése szerint a fiatalok ugyan elméletben fontosnak tartják értékeik biztosítását, viszont keveset tesznek érte. Korlátozott körű biztosítási ügyeiket szüleik intézik – s nemcsak azért, mert nincsenek megfelelő anyagi helyzetben, hanem azért is, mert nem érik el őket az információk. A Mabisz ezért fiatal generációs stratégiát tervezett, amelynek keretében a fiatalok informálására törekszik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.