Keresik az ügyfelek a mobilalkalmazással is igényelhető személyi kölcsönt
Elérték az ezredik személyikölcsön-igénylést mobilalkalmazáson keresztül a CIB Banknál, úgy, hogy nem egészen egy éve él ez a lehetőség – jelentette be tegnap a pénzügyi szolgáltató. A CIB tájékoztatása szerint a hitelfelvevők között enyhe többségben vannak a férfiak, de a nők sem maradnak le nagyon mögöttük: az eddigi igénylők között 59 százalék a férfiak, 41 pedig a nők aránya. Kétharmaduk vidéken él, a többiek a fővárosban. Az átlagos kölcsönigénylő 40 év körüli, és a déli órákat választja a mobiltelefonos banki ügyintézésre. Az átlagos kölcsönösszeg valamivel 1 millió forint fölött jár, és növekvő tendenciát mutat, így várhatóan hamarosan eléri a fióki igényléseknél jellemző 1,5-1,6 milliós szintet. A fejlődést a technika nem korlátozza, akár ötmilliós kölcsön igénylésére is van mód az applikációban 72 hónapos maximális futamidővel.
Az ügyfeleknek hozzávetőleg a 40 százaléka segítség nélkül, egyedül csinálja végig az okostelefonján a kölcsönigénylést, a többiek a bankfiókban vagy a telefonos ügyfélszolgálaton dolgozó ügyintézők segítségével. Az igénylők többsége emellett rendszeres applikációhasználó: egy hónapban több mint 17-szer lépnek be a mobilbanki alkalmazásba.
A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a személyi kölcsönök piaca – a lakáshiteleké mellett – az egyik húzó terület Magyarországon a lakossági finanszírozásban: az idén januárban és februárban 57,6 milliárd forint értékben kötöttek új szerződéseket az ügyfelek, ez majdnem 72 százalékkal meghaladja az egy évvel korábbi mennyiséget, a 2016 első két havinak pedig közel a két és félszerese. Mindezek alapján arra lehet számítani, hogy az új szerződések volumene idén jelentősen meghaladja majd a tavaly kimutatott, valamivel több mint 306 milliárd forintot. A személyi hitelek állománya is dinamikusan nőtt az elmúlt időszakban: 2018 februárjában 508,7 milliárd forintot ért el, amely 29,8 százalékkal több az egy évvel korábbinál.


