BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Referenciaboltot nyitott a Nanushka

Két éve még kétséges volt, hogy talpon marad-e a Nanushka, ma már 46 országban van jelen, kétszáz viszonteladóval rendelkezik, és idén átlépheti a kétmilliárdos árbevételt.

A Bécsi utcai üzletet február 2-án nyitotta meg a Na­nushka, ami azért fontos mérföldkő a divatmárka életében, mert korábban csak pop-up jelleggel, néhány hónapra nyitott boltot. A Bécsi utcaival azonban hosszú távra tervez.

„Szeretnénk, hogy ez az üzlet méltón képviselje a Nanushkát. Meg szeretnénk teremteni vele egy későbbi, akár globális bővülés alapjait is, amihez offline boltokkal is közelítenünk kell a vásárlókhoz” – mondta Baldaszti Péter társtulajdonos. A cég egy héttel a bolt megnyitása után mutatkozott be a New York-i Fashion Weeken, amelyre a kedvező fogadtatásnak köszönhetően szeptemberben újra visszatérhet, az amerikai divatipari szövetség ígérete szerint ősszel már a hivatalos naptárban is helyet kapnak. De addig sem marad Nanushka nélkül az USA, ugyanis áprilisban pop-up üzletet nyitott Los Angelesben.

A növekvő népszerűséget a számok is tükrözik: a cég éves árbevétele a 2016-os 330 millió forintról 2017-re 760 millióra nőt, amiből 600 millió volt az export, az idei pedig több mint 2,1 milliárdra várható az április végéig beérkezett rendelések alapján. A magyar divatcég 46 országban van jelen, viszonteladóinak száma az elmúlt egy évben százról kétszázra nőtt. Eddig végig veszteséges volt, 2016-os adózott eredménye például mínusz 67,5 millió forintot tett ki, s a cég a csőd szélén állt. Ám 2016 novemberében csatlakozott hozzá befektetőként a GB & Partners által kezelt Exim Növekedési Magántőkealap. Az alap első körben 300 millió forint finanszírozási keretet biztosított, majd annak nagyságát felemelte 800 millió forintra. A befektető a pénzügyi és kontrollingtámogatás mellett alapjaitól strukturálta át a vállalkozás működését, és új üzleti modellt építettek ki. Baldaszti Péter szerint az idén már kis nyeresége lehet a Nanushkának.

„A szakmai csapaton kívül minden poszton személyi csere is történt. Az egyik kulcs, hogy a befektető hozott egy nagyon erős vállalkozói attitűdöt, amely az összes döntésünket átszövi. A kreativitásnak és az üzleti szemléletnek egyszerre kell jelen lennie a sikeres működéshez” – mondta a Világgazdaságnak Baldaszti Péter. Az átalakulás és a növekedés során a dolgozók 2016-ban 20 fős száma mára 60-ra emelkedett.

A Nanushka napokban induló új weboldala a tulajdonosok várakozása szerint tovább gyorsítja a növekedést. Az év vége felé újabb boltot nyitnának valamelyik nagy európai fővárosban, de még nem dőlt el, hol. A kínálatot május végétől cipő- és táskakollekcióval bővítik. A termékek nagyjából 90 százaléka Magyarországon készül. „Jó a magyar ruhaipar, képes luxustermékek gyártására. Olykor inkább az okoz nehézséget, hogy a nagy nyugat-európai világmárkák mellett mi is odaférjünk a szalagra. A luxustermékek piacán az ügyfelek és a vásárlók maximálisan el is várják, hogy Európában készüljenek a ruhák, ezért úgy gondolom, hogy hosszú távon is van perspektíva a hazai szektorban” – mondta a társtulajdonos.

A piaci aktivitást nehezíti, hogy zajlik a globális kiskereskedelem teljes átalakulása. A divatipar egyik legmeghatározóbb országában, az Egyesült Államokban tavaly több mint 8600 kiskereskedelmi üzlet zárt be, erre korábban nem volt példa. Az ok részben az online kereskedelem erősödése. Az amerikai kiskereskedelmi piac felét már az Amazon uralja, és a Walmart is dollármilliókat fektet a digitális terjeszkedésbe. Kínában is jól látható az átalakulás: az Alibaba a Single Dayen (ez olyan, mint a Black Friday a nyugati országokban) egyetlen nap alatt 25 milliárd dolláros árbevételt ért el. Baldaszti Péter szerint ezekre a változásokra reagálni kell. „Látszik, hogy egyre több a kiábrándult vevő a fast fashion márkák által diktált, erősen a fogyasztás gyorsítására fókuszáló módszer miatt. E vevőket kell nekünk megszólítanunk. Szerintünk a kiskereskedelem jövője arról szól, hogy az offline bolt egy lehetőség: a vásárló találkozik a márkával, bár nem vásárol. Egy márka nem lehet sikeres csak online téren, kell a személyes benyomás is. Éppen ezért elsősorban nem a ruhák eladása a célunk a Bécsi utcai bolttal, hanem az, hogy aki ide belép, a Nanushka világába csöppenjen. Ezért nincs telezsúfolva ruhával az előtér, hanem kanapé, kandalló és egy kávézó várja a belépőt” – emelte ki a társtulajdonos.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.