A Budapest belvárosa és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között közlekedő 100E busz utasainak száma a 2017-es vizes világbajnokság idején – amikor bevezették a járatot – napi háromezer fő volt, az év elejére azonban megduplázódott a forgalom, elérte a hatezer főt – közölték a Világgazdasággal a Budapesti Közlekedési Központnál (BKK). A 100E járatok március 31-től egyelőre csak vasárnaponként közlekednek sűrűbben, a korábbi húsz helyett tízpercenként indulnak, hétfőtől szombatig azonban marad a húszperces követési idő. Legutóbb tavaly nyáron módosították a menetrendet, akkor harmincról húsz percre sűrítették a járatot.
A mostani változás miatt szerződésmódosítás jelent meg az Európai Unió közbeszerzési értesítőjében, a TED-en, amelyből kiderült, hogy a megnövekedett utasforgalom miatt 8 százalékkal emelik a Deák tér és a Liszt Ferenc repülőtér között közlekedő buszok maximális teljesítményét. Ezen az útvonalon jelenleg hatvan darab csuklós autóbusz biztosít transzfert, amelyek évente 3,9 millió kilométert tesznek meg, és a szolgáltatást egy 2015-ben megnyert tender alapján a VT-Arriva Személyszállító és Szolgáltató Kft. biztosítja. A 2023-ig szóló megállapodás összértéke áfa nélkül 82,1 milliárd forint, de a mostani járatsűrítés nem jár a tender drágulásával.
A reptérre közlekedő buszokra a Budapest-bérlet nem érvényes, csak 900 forintért megvásárolható jeggyel lehet rajtuk utazni. Jövedelmező a BKK-nak a 100E busz, a jegyek árából tavaly átlagosan havi 100 millió forint bevételre tett szert – válaszolták lapunk kérdésére. A BKK adatai szerint a járatot az indulásától napjainkig már több mint 2,5 millióan vették igénybe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.