Világgazdaság

Vasárnaponként sűrítik a reptéri járatot

A Budapest belvárosa és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között közlekedő 100E busz utasainak száma a 2017-es vizes világbajnokság idején – amikor bevezették a járatot – napi háromezer fő volt, az év elejére azonban megduplázódott a forgalom, elérte a hatezer főt – közölték a Világgazdasággal a Budapesti Közlekedési Központnál (BKK). A 100E járatok március 31-től egyelőre csak vasárnaponként közlekednek sűrűbben, a korábbi húsz helyett tízpercenként indulnak, hétfőtől szombatig azonban marad a húszperces követési idő. Legutóbb tavaly nyáron módosították a menetrendet, akkor harmincról húsz percre sűrítették a járatot.

A mostani változás miatt szerződésmódosítás jelent meg az közbeszerzési értesítőjében, a TED-en, amelyből kiderült, hogy a megnövekedett utasforgalom miatt 8 százalékkal emelik a Deák tér és a Liszt Ferenc repülőtér között közlekedő buszok maximális teljesítményét. Ezen az útvonalon jelenleg hatvan darab csuklós autóbusz biztosít transzfert, amelyek évente 3,9 millió kilométert tesznek meg, és a szolgáltatást egy 2015-ben megnyert tender alapján a VT-Arriva Személyszállító és Szolgáltató Kft. biztosítja. A 2023-ig szóló megállapodás összértéke áfa nélkül 82,1 milliárd forint, de a mostani járatsűrítés nem jár a tender drágulásával.

A reptérre közlekedő buszokra a Budapest-bérlet nem érvényes, csak 900 forintért megvásárolható jeggyel lehet rajtuk utazni. Jövedelmező a BKK-nak a 100E busz, a jegyek árából tavaly átlagosan havi 100 millió forint bevételre tett szert – válaszolták lapunk kérdésére. A BKK adatai szerint a járatot az indulásától napjainkig már több mint 2,5 millióan vették igénybe.

100E autóbusz
Ezek is érdekelhetik