Sikerrel ment át a tengeri és más teszteken a világ első okos olajtartályhajója, amely amellett, hogy számos intelligens megoldással működik, más okból is impozáns: 300 méter hosszú, a fedélzete mintegy három futballpályányi, és 308 ezer tonna áru továbbítására képest – számol be a kínai média alapján a Reuters.
A VLCC, azaz a nagyon nagy nyersolajszállító kategóriájú, New Journey nevű tanker az északkelet-kínai Kínai Kereskedelmi Energiaszállító Társaság flottájának legújabb tagja, és a napokban érkezett meg Dalian város kikötőjébe. Egyebek között automata navigáló, intelligens folyékonyszállítmány-kezelő és integrált energiahatékonyság-felügyeleti rendszerrel látta el Kína legnagyobb hajógyára.
A kínai cégeknek a cseppfolyós földgáz (LNG) tengeri szállítása terén is nagyok az ambícióik: a kínai állami hajógyár norvégiai együttműködéssel a világ legnagyobb, 270 ezer köbméter kapacitású LNG-tartályhajóját akarja legyártani. Terítéken van emellett egy négy évszakos LNG-tanker kifejlesztése is, év végére elkészítendő műszaki tervének részleteiről csak annyi információja van a hírről beszámoló Russia Todaynek, hogy ez a hajó is éppen 270 ezer köbméter cseppfolyós gázt tudna szállítani. Lehetséges, hogy a legnagyobbként és a négy évszakosként beharangozott jármű egy és ugyanaz. Kína már a múlt év végén üzembe helyezett egy hasonló, mínusz ötven fokban is közlekedni képes, az Északi-tengerre szánt jégtörő LNG-tankert Borisz Szokolov néven. A pillanatnyilag legnagyobb LNG-tanker, a katari Mozah 2007-ben épült, 266 ezer köbméter kapacitású, és csaknem négy futballpályányi a fedélzete.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.