BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Amazonnal tárgyal a Formula–1 vezetése

Tárgyalások folynak a Formula–1 (F1) és az Amazon vezetése között arról, hogy a száguldó cirkusz futamait az amerikai technológiai cég a saját online platformján élőben streamelje – írja a Financial Times. A lapnak Chase Carey, az F1 vezérigazgatója elmondta, hogy az Amazon kiemelten fontos partnere lehetne az autóversenynek, és hozzásegítheti a sorozatot, hogy növelje a nézettségét, fokozza az élményt, és a hirdetők körében is növelje a piaci súlyát. Carey hozzátette, hogy több más, a közvetítésre alkalmas digitális platformmal is egyeztetnek. A vezérigazgató stratégiai elképzelései között szerepel, hogy az élő stream mellett az e-sport területén is növekedjen a Formula–1 jelenléte. Ide illeszkedik a tavaly debütáló Drive to Survive, amely a Netflix egyik dokumentarista sorozata.

A Financial Times szerint az Amazon a digitális versenytársai közül a legaktívabban dolgozik a különböző sportközvetítési jogok begyűjtésén. Nem is sikertelenül, legutóbb az indiai krikettmérkőzések közvetítésére szerzett jogot. Szakértők szerint az F1-versenysorozat valóban előre tudna lépni egy megállapodással, hiszen többen csatlakozhatnának a közvetítésekhez mobileszközön vagy más digitális csatornán. Ezzel a fiatalabbakat is könnyebben elérhetik. Az újdonság segítség lehet a Formula–1 számára, hiszen az idei, járvány sújtotta versenynaptár a bevételeken is mély nyomot hagyott, egyre fontosabb lett az új források bevonása.

A sorozat jogtulajdonosa, az amerikai Liberty Media már tavasszal 1,5 milliárd dollárt pumpált az F1-be, a munkatársak felét elbocsátották, a vezetők fizetését pedig mérsékelték, hogy átvészeljék a járványhelyzetet. Az év első kilenc hónapjában így is 363 millió dolláros üzemi veszteséggel zártak, igaz, a Formula–1 ennek ellenére a világ legértékesebb motorsportja maradt. Az Amazon árfolyamán nem hagyott mély nyomot a tárgyalások hírének kiszivárogtatása, az e-kereskedelmi és internetes óriás papírjai az év eleje óta 73 százalékkal drágultak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.