BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyorsított az idén a vasút

Már kilenc emeletes motorvonat közlekedik a hazai síneken – áll az Innovációs és Technológiai Minisztérium 2020-es összefoglalójában. Az első emeletes vonatok Cegléd és Vác felé álltak munkába. A 600 ülőhelyes, Stadler gyártmányú, KISS típusú járművekből összesen negyven érkezik, várhatóan 2022 végéig, így két-három éven belül már mindenütt ilyenek közlekednek Budapest elővárosi forgalmában.

Szintén jelentős idei eredmény, hogy a MÁV forgalomba állította az ötvenedik saját fejlesztésű IC+ kocsiját is állami támogatással, ez a fejlesztés a távolsági és a nemzetközi járműállomány minőségi cseréje érdekében indult. Az új generációs InterCity-járművek a közlemény szerint külföldön is versenyképesek, a gyártás első két ütemében összesen 90 belföldi és nemzetközi IC+ kocsi készül el. A menetrend bővítését a székesfehérvári és a dél-balatoni vonalon korábban elvégzett és a Rákos–Hatvan között még zajló pálya-korszerűsítések alapozták meg. Kényelmesebb és kevesebbe kerül a vonatozás Budapestről például Egerbe, Keszthelyre, Nagykanizsára, Szombathelyre, Veszprémbe és Zalaegerszegre is. Az idén elkészült a GSM-R vasúti rádiós távközlési rendszer első üteme is, mintegy 935 kilométeren. Decemberben indult meg a próbaüzeme a vonatközlekedés felügyeletének ellátására elsőként kiépített hazai ETCS L2 rendszernek Ferencváros és Székesfehérvár között. Mivel a munka más vonalakon is folyik, egyre több arra alkalmas szakaszon haladhatnak majd akár 160 kilométer per órás sebességgel a szerelvények.

Megkezdődött a Budapest–Belgrád vasútvonal hazai bővítésének tervezése.

A magyar és az osztrák főváros közötti vasúti kapcsolatot 25 milliárd forint értékű biztosítóberendezési, központi forgalomirányítási és egyéb rendszerfejlesztések gyorsítják jövő decembertől öt, 2023 végétől pedig összesen húsz perccel. Lehetővé válik a zónázó menetrend bevezetése Budapest és Győr között is.

„Az idén húsz vasúti fejlesztés előkészítéséről és támogatásáról döntött a kormány, összesen 32 milliárd forint értékben. Az újonnan támogatott előkészítési projektek mintegy 1000 milliárd forintnyi munka elindítását alapozhatják meg akár már 2022 elejére” – idézi a közlemény Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárt. Megkezdődhet például az előkészítése a Nyugati pályaudvar vágányhálózatát és bevezető szakaszait érintő rekonstrukciónak, valamint a lajosmizsei és a váci vonalak elővárosi célú fejlesztésének. Elkészülhetnek a Hatvan–Füzesabony vonal és a kapcsolódó ráhordó vonalak, a Debrecen–Nyíregyháza szakasz korszerűsítésének, a Szombathely–Kőszeg és a Zalaszentiván–Nagykanizsa vasútvonalak villamosításának tervei.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.