A Ford több mint duplájára, 29 milliárd dollárra emelte az elektromos autók gyártására és az önvezető autók fejlesztésére szánt forrásait. Az Egyesült Államok második legnagyobb autógyártójának vezérigazgatója, Jim Farley a bejelentés kapcsán arról beszélt, hogy egyre több elektromos meghajtású modellel bővítik a portfóliójukat, s a fenti összegből hétmilliárd dollár kifejezetten önvezető járművek fejlesztésére jut. És ez még nem is tartalmazza a cég akkumulátorgyártással és -fejlesztéssel összefüggő kiadásait. John Lawler, a Ford pénzügyi igazgatója pedig kijelentette: világos üzenetet küldenek riválisaiknak, hangsúlyozva, hogy a villanyautók gyártásának élmezőnyéhez tartoznak. A tengerentúlon piacvezetőnek számító General Motors már a múlt év végén hasonló léptékű befektetésről adott hírt, a társaság 2020–2025 között 27 milliárd dollárt fordít az e-mobilitással összefüggő fejlesztésekre, az időszak végére globálisan 30 különböző elektromos meghajtású modellel bővül a kínálata, 2035-től pedig végleg leáll a belső égésű motorral szerelt járművek gyártásával.
A Ford nagyra törő terveinek bejelentésével párhuzamosan 2,8 milliárd dolláros veszteségről számolt be 2020 utolsó három hónapjáról, míg egy évvel korábban 1,7 milliárd dolláros veszteséget könyveltek el ugyanebben az időszakban. Az amerikai autógyártó egy részvényre jutó eredménye a negyedik negyedévben a tavalyi 42 centes mínuszról 70 centesre romlott, elmaradva az elemzői konszenzustól. A 2020 egészét felölelő kimutatás szerint a veszteség 1,3 milliárd dolláros volt, jóllehet korábban legkevesebb 600 millió dolláros profit szerepelt a várakozásukban. A vállalat menedzsmentje optimista az idei évet tekintve, üzemi eredményét 8-9 milliárd dollár körülire várja, szemben a hétmilliárd alatti elemzői konszenzussal. Pedig az év elejétől a szűk keresztmetszetet jelentő félvezető csipek miatt a társaság arra számít, hogy az első negyedévben akár 20 százalékkal is csökkenhet a termelése.
A Ford New York-i tőzsdén jegyzett papírjai 1,5 százalékos drágulással készültek a gyorsjelentés publikálására, erre még rátettek 1,2 százalékot a pénteki zárásra, vélhetően az autógyártó kedvező fejlesztési terveit díjazták a befektetők. A részvények ára idén év elejétől már csaknem 30 százalékkal erősödött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.