BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sok helyen még korainak tartják a hidrogént

vg | Még nem opció a hidrogénüzemű vontatás a torontói elővárosi vasút fejlesztése szempontjából – írja a Railway Gazette –, mert a Metrolinx közlekedési társaság szerint a technológiával nem érhetők el a kívánt célok. A Metrolinx 75 milliárd kanadai dollárt szán metró-, kisvasút- és ingázó vasúti projektekre, ideértve a Go Transit ingázóhálózat bővítését és villamosítását. Növelné az egész nap elérhető szolgáltatásokat, csökkentené az üzemeltetési költségeket, és kevésbé támaszkodna a szénalapú energiaforrásokra.

A hidrogéntechnológia eredményei alapján az ontariói közlekedési minisztérium 2017-ben megbízta a Jacobs Engineering csoportot, az Ernst & Young Orenda Corporate Finance-t és a Canadian Nuclear Laboratoriest, hogy vizsgálják meg a mintegy 680 kilométeres hálózat hagyományos villamosításának lehetőségét az üzemanyagcellák alternatívájaként. „Fontos, hogy nyitottak legyünk az innovatív technológiák iránt – mondta a lapnak a Metrolinx szóvivője, Anne Marie Aikins –, de a tanulmány szerint a hidrogéntechnoló­giát még nem vetették be a Metrolinx hálózata nagyságának megfelelő méretben. Ezenfelül még nyitott például az üzemanyag-előállítás, -tárolás, -szállítás és -töltés kérdése.”

A torontói térség vasúthálózatának bővítése több évig tart, a beszerzésekre vonatkozó ajánlatokat beadása 2022 elején zárul. Az ajánlattevőknek olyan technológiát kell javasolniuk, amely megfelel a referencia-koncepciótervben meghatározott szolgáltatási követelményeknek. A tendernyertes felel majd a szerelvények és az infrastruktúra kiválasztásáért, szállításáért. Akár egy kísérleti hidrogénprojektet is bevonhat az ajánlatába. A Metrolinx már gondoskodott arról, hogy legyen hely a villamos felső vezeték kiépítéséhez.

Még Európában sem elég érett az infrastruktúra a hidrogénmeghajtású szállítmányozás bevezetésére – erről az Európai Parlament közlekedési bizottságát tájékoztatták a vasúti, tengeri, légi és közúti szektor képviselői a Hungrail hírlevele szerint. Bár a hidrogén számos területen lehetne a dízel egyik fő kiváltója, szintén felmerült, hogy még hiányzik az infrastruktúrája. Egyelőre hidrogémeghajtású hajók sincsenek Európában vagy az Egyesült Államokban, holott az ilyen hajókkal elsőként ezen a két piacon kívántak megjelenni. A légi közlekedésben is gond a hidrogén tárolása, az infrastruktúra és a technológia kialakítása. Ráadásul a fenntartható mobilitásra való gyors átálláshoz tiszta hidrogén nem érhető el elég nagy mennyiségben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.