vg | Még nem opció a hidrogénüzemű vontatás a torontói elővárosi vasút fejlesztése szempontjából – írja a Railway Gazette –, mert a Metrolinx közlekedési társaság szerint a technológiával nem érhetők el a kívánt célok. A Metrolinx 75 milliárd kanadai dollárt szán metró-, kisvasút- és ingázó vasúti projektekre, ideértve a Go Transit ingázóhálózat bővítését és villamosítását. Növelné az egész nap elérhető szolgáltatásokat, csökkentené az üzemeltetési költségeket, és kevésbé támaszkodna a szénalapú energiaforrásokra.
A hidrogéntechnológia eredményei alapján az ontariói közlekedési minisztérium 2017-ben megbízta a Jacobs Engineering csoportot, az Ernst & Young Orenda Corporate Finance-t és a Canadian Nuclear Laboratoriest, hogy vizsgálják meg a mintegy 680 kilométeres hálózat hagyományos villamosításának lehetőségét az üzemanyagcellák alternatívájaként. „Fontos, hogy nyitottak legyünk az innovatív technológiák iránt – mondta a lapnak a Metrolinx szóvivője, Anne Marie Aikins –, de a tanulmány szerint a hidrogéntechnológiát még nem vetették be a Metrolinx hálózata nagyságának megfelelő méretben. Ezenfelül még nyitott például az üzemanyag-előállítás, -tárolás, -szállítás és -töltés kérdése.”
A torontói térség vasúthálózatának bővítése több évig tart, a beszerzésekre vonatkozó ajánlatokat beadása 2022 elején zárul. Az ajánlattevőknek olyan technológiát kell javasolniuk, amely megfelel a referencia-koncepciótervben meghatározott szolgáltatási követelményeknek. A tendernyertes felel majd a szerelvények és az infrastruktúra kiválasztásáért, szállításáért. Akár egy kísérleti hidrogénprojektet is bevonhat az ajánlatába. A Metrolinx már gondoskodott arról, hogy legyen hely a villamos felső vezeték kiépítéséhez.
Még Európában sem elég érett az infrastruktúra a hidrogénmeghajtású szállítmányozás bevezetésére – erről az Európai Parlament közlekedési bizottságát tájékoztatták a vasúti, tengeri, légi és közúti szektor képviselői a Hungrail hírlevele szerint. Bár a hidrogén számos területen lehetne a dízel egyik fő kiváltója, szintén felmerült, hogy még hiányzik az infrastruktúrája. Egyelőre hidrogémeghajtású hajók sincsenek Európában vagy az Egyesült Államokban, holott az ilyen hajókkal elsőként ezen a két piacon kívántak megjelenni. A légi közlekedésben is gond a hidrogén tárolása, az infrastruktúra és a technológia kialakítása. Ráadásul a fenntartható mobilitásra való gyors átálláshoz tiszta hidrogén nem érhető el elég nagy mennyiségben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.