Korszerű villany-hibrid (akkumulátoros) mozdonyokkal erősít a Rail Cargo Hungaria Zrt. (RCH). A Világgazdaság másfél éve számolt be arról, hogy a társaság a hazai és a nemzetközi vasúti árufuvarozás feladataira optimalizált mozdonyokat rendelt a legnagyobb kínai vasútijármű-gyártótól, a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd.-től: két tolató- és két vontatóeszköz beszerzését kezdeményezte. A megbízást az RCH végső anyavállalata, az osztrák ÖBB és a kínai vasúttársaság által tavaly indított kutatás-fejlesztési megállapodás alapozta meg. A mozdonyok az akkori hír szerint négy évre szóló bérleti konstrukcióban kerülnek az RCH-hoz, a megállapodás meghosszabbítható, de a mozdonyok meg is vásárolhatók. Az RCH-nak opciója van további 20 + 20 mozdony megrendelésére. Mozdonybérlésre egyébként az RCH két éve 11,7 milliárd forintot költött, tavaly semennyit sem. A négy kínai mozdonyból két vontató már elkészült, európai tesztelésük februárban kezdődött, és hamarosan érkezik az első tolatómozdony is.
A CRRC neve egyre ismerősebb a hazai gazdaságban: a társaság európai leányvállalatának vezérigazgatója, Csen Csiang március végén írt alá szándéknyilatkozatot Csomós Norberttel, a záhonyi ipari és logisztikai park fejlesztéséért felelős Celiz konzorcium vezetőjével arról, hogy cége beszállna a magyarországi vasútfejlesztésbe.
Két hónappal korábban a kínai CRRC Csangcsun vezetése állapodott meg – egyelőre szintén csak szándéknyilatkozat szintjén – a MÁV Zrt.-vel és a MÁV-Start Zrt.-vel mellékvonali motorvonatok gyártásáról. A munka elsősorban a Szolnoki Járműjavítóban folyna. (A CRRC Corporation Limited és a China Railway International Co. Ltd. emellett közösen gondoskodna akár 200 kilométer per órás sebességgel közlekedő gyorsvonatokról a felújítandó Belgrád–Újvidék–Budapest vonalra.)
Lítiumionos akkumulátorral
Honlapján a gyártó kiemeli, hogy az RCH-nak gyártott, több áramnemű mozdonyok az első elektromos mozdonyok lesznek Európában, amelyeket árufuvarozásra optimalizáltak. Tolatómozdonyként működtethetők nem villamosított hálózatokban, és lítiumos akkumulátorral üzemelnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.