Készülhet a névváltásra a Waberer’s International
Mint arra a szerződés szerint legkorábban lehetőség kínálkozik, Wáberer György írásbeli értesítést küld korábbi cégének, a Waberer’s Internationalnek, hogy nem járul hozzá a márkanév további használatához. Ettől kezdve a fuvarozási vállalatnak három éve lesz arra, hogy a türelmi idő alatt a márkanévcserét végrehajtsa, s a kapcsolódó kiadásokat a lehető legoptimálisabb módon ütemezze.
A szállítmányozási cégből még 2016 júniusában kiszálló alapító-tulajdonos Wáberer György korábban már jelezte, hogy várhatóan idén nyáron mondja fel a Waberer’s márka- és cégnév használati jogait. Ezt megerősítette a Világgazdaság kérdésére is, hozzátéve, hogy július 23-án küldi meg a használati jog visszavonásáról szóló tájékoztatót a Waberer’s Internationalnek. „Nincs már semmilyen közöm a társasághoz, ezért semmi nem indokolja, hogy fennmaradjon a névhasználat” – magyarázta.
A márkanév a tulajdonátruházás elválaszthatatlan eleme volt, s a 2016-os megállapodás rendelkezett róla. Ezért a Waberer’s felirat, hiába új a tulajdonos, még mindig több mint 3500 teherautón látható. A márkanév használatát érintő felmondás a logó egyéb elemeit (nap, színek és a szlogen) ugyanakkor nem érinti. A társaság a névváltásra rendelkezésre álló három évet bőven elegendőnek tartja arra, hogy a kapcsolódó költségeket optimalizálni tudja.
A brandváltás kiadásainak fő része a tehergépkocsik átmatricázása, illetve -ponyvázása. A költségek várható alakulásáról Bárán Lászlót, a Budapesti Értéktőzsde Elite programjában részt vevő Béflex Zrt. vezérigazgatóját kérdeztük. Véleménye szerint egy ekkora kamionflotta esetén az arculati elemek cseréje körülbelül másfél év alatt végezhető el, amit nagymértékben módosíthat, hogy a kamionok mennyi időre nélkülözhetők. Nehezebb előzetesen megbecsülni az összköltséget, hiszen azt nagyban befolyásolja a dekoráció mérete (teljes kamionfóliázás vagy csak részelemek elkészítése). Jelentősen módosítja a végső árat az alkalmazott nyomtatási technológia is. Ezek figyelembevételével Bárán szerint a projekt költségvonzata 500 millió és 1 milliárd forint között alakulhat.