Így küzdenek a nagyvállalatok a fenntarthatóságért
Miközben Joe Biden amerikai elnök arra készül, hogy a világ negyven vezetőjével tárgyaljon a héten online megrendezésre kerülő kétnapos klímacsúcson, a nagyvállalatok egyre komolyabb fenntarthatósági célokat tűznek ki maguk elé a klímaváltozás elleni küzdelem jegyében. Ráadásul, a fogyasztókat is egyre jobban aggasztja a vállalkozások karbonlábnyoma, így a vállalatok is érzik a fokozódó nyomást a cselekvésre. Április 22-e, a Föld napja alkalmából a CNN összegyűjtötte a vállalatok legfrissebb fenntarthatósággal kapcsolatos híreit.
Rekord összeggel járul hozzá a környezetvédelemhez a JPMorgan
A JPMorgan vállalat komoly lépéseket tett a klímaváltozás jegyében: a bank a múlt héten jelentette be, hogy a következő tíz évben összesen 2,5 milliárd dollár értékű, az éghajlatváltozás elleni küzdelemmel vagy a fenntarthatósággal kapcsolatos beruházásokat finanszíroz. A projektek a megújuló energiákkal, az új technológiákkal, a hulladékkezeléssel és a környezetvédelemmel foglalkoznak.
A Google Earth bemutatja a klímaváltozás hatásait
A tech óriás fejlesztette program új funkciója kijózanító képet nyújt arról, hogy az éghajlatváltozás és az emberi tevékenységek miként károsították a bolygót az elmúlt négy évtizedben. A Timelapse nevű szolgáltatás a platform állóképeit 4D-s mozgóképekké alakítja. A Google ezzel felhívja a figyelmet az olvadó jégtakarókra, a visszahúzódó gleccserekre, a és az 1984-től napjainkig tartó tűzvészek pusztítására.

A Nike használt cipőket árul
A hulladékcsökkentés érdekében a Nike arra kéri az ügyfeleit, hogy a kissé elhasznált, vagy gyártási hibákkal rendelkező cipőiket hozzák vissza az üzletekbe. A cipő megtisztítása és fertőtlenítése után a társaság kedvezményes áron értékesíti azokat a kiválasztott üzletekben. A Nike az Egyesült Államokban jelenleg nyolc boltban értékesíti a visszaküldött cipőket. Április végéig 15, az év végéig pedig még ennél is több helyre terjeszti ki a szolgáltatást a Nike.
A Mastercard karbonkalkulátort fejlesztett
A Mastercard létrehozott egy platformot, ahol a fogyasztók a saját szén-dioxid lábnyomukat kiszámolhatják a vásárlásuk adatai alapján. Bár az eszköz a vásárolt áruk adatait felhasználja, nem követi nyomon az egyes tranzakciókat. A kíváncsi vásárlók arról is megtudhatnak információkat, hogy mennyi fát szükséges ültetni ahhoz, hogy a meghatározott kategóriában a vásárolt mennyiség szennyező hatásával azonos mennyiségű szén-dioxid felszívódjon.
A Volvo átáll az elektromos autók gyártására
A svéd autógyártó vállalat bejelentette, hogy az évtized végére csak elektromos autókat forgalmaz majd, amelyeket csakis online értékesít. A vállalat tervei szerint 2025-re már az elektromos autók teszik ki az eladott mennyiség felét, míg a többi eladott jármű hibrid lesz.
A GM csakis zéró károsanyag-kibocsátású autókat kínál majd
A General Motors a tervek szerint 2040-re teljesen szén-dioxid-semlegessé válik és 2035-re már csakis zéró károsanyag-kibocsátású autókat kínál majd. A bevételek alapján az Egyesült Államok legnagyobb autógyártójának tervei 27 milliárd dolláros beruházást igényelnek.
A Wells Fargo célja a nettó nulla kibocsátás
A bank a tervek szerint az évszázad közepére eléri a nettó nulla üvegházhatású gáz-kibocsátást. A 2050-es célkitűzés azért számít meglepetésnek, mert az a Wells Fargo által finanszírozott, klímavédelmi aktivisták által sokat bírált olajjal, földgázzal és szénnel kapcsolatos projektekre is vonatkozik.


