Hogy mekkora változáson ment keresztül az autóipar az utóbbi három évtizedben, azt a Grand Cherokee piaci helyzete is mutatja. 1992-ben, az első nemzedék bemutatkozásakor, aki némi kényeztetésre is képes terepjárót szeretett volna, az a Grand Cherokee, Range Rover, Toyota Land Cruiser alkotta trióból választhatott.
Manapság viszont már több mint egy tucat vetélytárssal kell megküzdenie a vásárlók kegyeiért, ráadásul, ha a nemzeteket nézzük, van már német, svéd, olasz és dél-koreai konkurens is.
Így aztán nem véletlenül adott bele mindent a fejlesztőgárda, hogy a vásárlók figyelmét felkeltse az ötödik generáció, ami azért is fontos, mert az összeszerelés helyszínéül szolgáló Mack-üzem 30 év után az első új autógyár Detroitban.
A Jeepre jellemző patriotizmus nem merül ki abban, hogy a márka nem szervezte ki a gyártást az USA-n kívülre: az első ajtókon lévő, a Grand Cherokee egyik védjegyének számító típusfelirat mellett ott díszeleg az amerikai zászló nyomata.
A jellegzetes orrkialakítás, a szögletes kerékjárati ívek és a minimális túlnyúlások minden korábbinál karakteresebbé tették
a Grand Cherokee-t, amelyből mi a 4,91 méteres kivitelt kapjuk, de az amerikai piacon lesz közel 30 centivel hosszabb, 3 üléssoros L változat is. Bár a gazdagon krómozott Summit jelenti a csúcsot, a leglátványosabb kivitel a rövidebb karosszériával piacra kerülő, terepjárásra optimalizált Trailhawk változat: kétszínű gépháztetéjével, all-terrain abroncsaival és hatalmas vonószemeivel egyértelműen arra utal, hogy akár expedíciós jármű alapja is lehet. A belsőt elárasztották a monitorok, a műszeregység 10,25 colos, a központi panel pedig 8,4 vagy 10,1 colos is lehet.
A Grand Cherokee teljesen új platformra épül, amely szoros rokonságot mutat az eredetileg az Alfa Romeo Giulia és Stelvio modellhez fejlesztett Giorgio platformmal.
Az önhordó karosszéria 60 százalék nagy szilárdságú acél, a súlycsökkentés jegyében pedig az ajtók és fedelek, valamint az első futóműtornyok alumíniumból készülnek. A Wagoneer–Grand Wagoneer párossal ellentétben ugyan nem rendelhető a 6,4 literes óriásblokk, ám a V8-asok kedvelőinek így sem kell csüggedniük, hiszen a topverziót a jól bevált, hengerenként 2 szelepes, tolórudas szelepmozgatású, 5,7 literes Hemi hajtja. Érdekes módon a Ram 5,7-es modelljeinél alkalmazott eTorque lágyhibrid rendszer nincs az autóban, a spórolásért hengerlekapcsolás funkció felel. A 357 lóerős V8-as mellett elérhető lesz az igazi univerzális blokként elhíresült, 3,6 literes, V6-os szívóbenzines 290 lóerővel, ám az igazi nagy durranás a 4xe plug-in hibrid hajtás.
Bár hivatalos információval nem szolgált a gyár, Európában minden bizonnyal ez a változat jut majd főszerephez, amelyben a 2,0 literes benzines turbómotor mellett két villanymotor is dolgozik. A 375 lóerő rendszer-teljesítményű újdonság 40 kilométeres emissziómentes hatótávolságra képes, de a 708 kilométerben megadott kombinált hatótávolság jócskán elmarad a korábbi V6-os dízelétől. Mivel a hibrid Grand Cherokee is igazi Jeep, a 400 voltos feszültséggel működő, 17 kilowattórás akkucsomagot fémlemezek védik.
A Jeep szerint a hibrid is ugyanolyan magabiztosan leküzdi a híres Rubicon-ösvényt, mint a többi változat, csakhogy a 4xe tisztán elektromosan is áthaladhat a 35 kilométer hosszú, természetes akadálypályán.
Miközben a teljesítmény terén a V8-assal pariban van a 4xe, hibrid vontatási kapacitása valamivel szerényebb, hiszen amíg az 5,7 literes modell 3265 kilogrammos fékezett utánfutót húzhat, addig vegyes hajtású Grand Cherokee-nál ez 2720 kilogramm lehet.
Miközben egyes piacokon hátsókerék-hajtású kivitelek is elérhetők lesznek, a 4x4-es rendszer is megújult, ugyanis bizonyos körülmények között a vezérlés le tudja kapcsolni az első hajtást. A Quadra-Trac I-es automatikus rendszer mellett létezik terepfokozattal ellátott Quadra-Trac II-es hajtás, ami részlegesen önzáró hátsó differenciálművet is kap. A terepjáró összes kivitelét több lengőkaros felfüggesztéssel látják el, amellyel a hasmagasság 21,6 centiméter, míg az opciós listáról elérhető Quadra-Lift légrugózással 28,7 centire is emelhető az autó hasa.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.