A Volkswagen idén valószínűleg megduplázza az ID akkumulátoros elektromos járművei eladását Kínában, azonban a félvezetők hiánya megnehezíti az autógyártó dolgát  – írja a Reuters.

Az ID sorozat, amelyet a Volkswagen a SAIC Motorral és a FAW csoporttal közös kínai vegyesvállalataiban gyárt, az elektromos járművekkel kapcsolatos ambícióinak gerincét jelenti Kínában. 

A német autógyártó tavaly 70 625 ID elektromos járművet értékesített Kínában, ezzel az eredménnyel azonban nem érte el a célnak meghatározott 80-100 ezer eladott autót. 

Fotó: SEBASTIAN KAHNERT / AFP

Stephan Wollenstein, a Volkswagen kínai vezetője egy pekingi tájékoztatón elmondta, hogy az autógyártó továbbra is szeretné megduplázni az eladási elképzelését, de ezt a célt „nem biztosítják a jelenleg látható félvezető készletek”. Hozzátette azonban, hogy meglehetősen pozitívan látja annak a lehetőségét, hogy a tényleges eladások megduplázódnak.

A Volkswagen csoport, amely saját márkája mellett más márkákat is birtokol, mint például az Audit, a Lamborghinit vagy a Porschét, tavaly 3,3 millió autót adott el Kínában, ami 14 százalékos csökkenést jelentet.

Wollenstein szerint a cég célja, hogy idén mintegy 15 százalékkal, azaz nagyjából 500 ezer darabbal növelje az eladási számot, bár ez a célkitűzést a csipellátási helyzet is befolyásolja. A fékérzékelőktől a szervokormányon át a szórakoztató rendszerekig mindenhez használnak csipeket, a félvezetők hiánya miatt pedig az autógyártók világszerte leállítják vagy felfüggesztették a gyártást, ami az új és a használt járművek árait egyaránt megemelte.

Míg a kínai elektromos járművek piacán nagyon erős növekedés tapasztalható, a legtöbb külföldi autógyártó lemaradt az ázsiai társaitól a vonzó intelligens autók tervezésében.

A piacot jelenleg a kínai márkák uralják, élükön a BYD és a Wuling vezetésével, míg a Tesla a 3. helyen áll egyedüli külföldi márkaként a legjobb 10 között.

Bill Russo, a sanghaji Automobility tanácsadó cég vezetője szerint Kínában tavaly novemberig vásárolt összes személygépkocsi mintegy 15 százaléka elektromos autó vagy konnektorról tölthető elektromos hibrid volt. Csak novemberben az elektromos autók eladása a teljes kínai személyautó-eladások 21 százalékát tették ki.