Hidegálló villanyautó érkezik a Weltmeistertől
A Maven nevű tanulmánnyal jelezte előre a Weltmeister, milyennek képzeli első személyautóját, az M7-es néven a kereskedésekbe kerülő autónak már végeztek a hideg égövi tesztelésével. Egyfelől a három lézeres letapogatót, hét nagy felbontású kamerát és számos radar- és ultrahangos érzékelőt használó önvezető rendszert tesztelték, másfelől a fűtés hatásosságát és energiafogyasztását optimalizálták.

Mínusz 30 fokos külső hőmérsékleten 17 perc alatt fűti fel az utasteret a Weltmeister prototípusa (a lábaknál 33 fokos, a fejnél 22 fokos hőmérséklet), és kevesebb, mint 10 százalékkal dobja meg a fogyasztást a fűtés használata, egészen pontosan normál körülmények között az NEDC-ciklus szerinti 700 kilométeres hatótávolságból még marad 560 kilométer. Az utastér mellett az akkumulátort is fűti a rendszer. Tesztelték a hidegben töltést is, a 30 százalékosra merült teleppel mínusz 30 fokon 12 órára leállítva az M7-est, a 80 százalékos töltöttségi szint elérése villámtöltővel csak 30 percig tart. Az autó teljes körű leleplezésére várhatóan még tavasszal sort kerítenek, a sorozatgyártás pedig idén megindul.


