A francia szuperautó-gyártó értesítette az Egyesült Államok biztonsági hatóságát, hogy visszahívnak egy az országba eladott Bugatti Chiront, hogy megvizsgálják az első vázat rögzítő csavarokat – írta meg az MSN.com.

Fotó: Mikhail Voskresenskiy / Sputnik via AFP

A laza alátámasztás jelentős veszélyforrást jelent egy ilyen 1500 lóerős járműnél, és növelheti a balesetek kockázatát

– közölte a gyártó az amerikai Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hatósággal (NHTSA).

Meglehetősen ritka, hogy autógyártók kizárólag egy konkrét gépkocsit hívjanak vissza, de egy olyan luxusmárkánál, mint a Bugatti, talán nem meglepő.

A cég évente nagyjából 80 gépet értékesít világszerte.

Az NHTSA adatai szerint évente nagyjából 650 visszahívást regisztrálnak a gyártóktól, ezek pedig 25 millió járművet érinthetnek. 

Fotó: PATRICK HERTZOG / AFP

Érdekesség, hogy a luxusmárkák esetében meglehetősen gyakori a csavarprobléma. A Jaguar Land Rover egyszer visszahívott egy 2020-as I-Pace-t, mivel hiányoztak az első ülések rögzítő csavarjai. A Mercedes-Benz hasonló okok miatt hívott vissza egy 2020-as GLE 350-est. A Lamborghininek egy 2021-es Aventador SVJ Roadstert kellett visszahívni, mert a hőcserélőjén nem voltak rendesen meghúzva a csavarok. E miatt az apró figyelmetlenség miatt az olajvezeték menet közben leválhatott volna az egyébként 574 ezer dolláros autóról.